• Saki

Har bruna flytningar i v. 12. Ge mig solskenshistorier så att jag rycker upp mig!

Började med lite bruna flytningar i går kväll, som fortsatt i dag på morgonen. Brunt, inte rött. Har inte ont i magen. Men är givetvis jätteorolig ändå. Jag vill att allt ska vara bra ju!

Har du haft liknande och allt ändå varit bra? Ge mig lite pepp! Jag ska på ultraljud i morgon, så jag behöver inte vänta på besked så länge i alla fall.

• Svar på tråden Har bruna flytningar i v. 12. Ge mig solskenshistorier så att jag rycker upp mig!
  • Teskedsmamman

Det är vanligt med blödningar de veckor man ska ha mens egentligen, ca vecka 5, vecka 8-9 och vecka 12-13...

Jag hade så i vecka 9 med första sonen...

Lycka till imorgon!

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Zebra76

Det är som teskedsmamman säger att det är vanligt med små blödningar under gravidteten.
    I min sista gravidtet hade jag blödningar V 5 och V 12.
    Du ska se att det kommer gå bra imorgon. Jag fick göra vul vid bödningen vecka 12 och fick då se en livlig krabat som idag är 18 månader.

Lycka till imorgon!

(¯`°?.¸ ღ HUGOღ ¸.?°´¯)
  • pis

Jag hade likadant! Blev skit rädd o trodde allt va kört men nu e jag i v 20 De är jätte vanligt

• Saki

Teskedsmamman:
    Tack tack! Ja jag har hört om det där med "skenmens". Har dock inte haft något sånt här runt v. 8-9, men det kan väl lika gärna komma nu kanske.

Vi såg faktiskt hjärtat picka i v. 7+0, vilket ökar chanserna att det faktiskt är bra därinne ändå! Drömde dock hela natten om blod och missfall, uschiamej.

• Fru Klasson

Jag fick en jätte stor blödning i v14+, blödde mer än vanlig mens! Men allt va bra med den lilla

♥Älskar mina barn♥
  • Saki

Zebra och pis: Tusen tack för era svar också! Det känns så himla mycket bättre när man får höra lyckliga historier från "real life".

• Saki

Fru Klasson:
    Oj oj, ja då skulle man ju bli skiträdd! Gud vad skönt att allt var bra ändå. Det är så konstigt hur kroppen fungerar tycker jag, men oftast är det ju fantastiskt!

• jennyug

hade bruna flytningar runt v 12 med min tvåa sen fick jag blödningar i v 14, men allt var bra, han som gjorde vul i v 14 trodde att det kunde bero på att moderkakan låg "för"

• Saki

jennyug:
    Aha, så kan det ju också vara. Vad skönt att det gick bra!

Har någon av er haft värk i samband med flytningarna/blödningarna? Jag har inte ont, men tycker mig ana en svaaag dov molvärk.

Fast just nu skulle jag säkert kunna inbilla mig ett brutet ben, så som jag går runt och känner efter...

• jennyug

tror att man går och känner efter och kan inbilla sig allt, kommer ihåg att jag hade jätteont när jag hade de bruna flytningarna och blödningen, men var ju inget, nu är hon 2 år.

Svar på tråden Har bruna flytningar i v. 12. Ge mig solskenshistorier så att jag rycker upp mig!