• Anonym (Pulsen!)

Känns som om jag har pulsen/hjärtslagen i livmodern!

Det känns som om hjärtat slår i livmodern, som starka pulserande slag. Rytmiska. De finns inte där hela tiden. Men någon gång per dag och under några minuter till någon timme. Jag är inte gravid, men försöker att bli det.
    Gör väl inte ont, men det är ju obehagligt.
    Så vad kan detta bero på?

• Svar på tråden Känns som om jag har pulsen/hjärtslagen i livmodern!
  • Anonym (Pulsen!)

Har du också det?
    Anonym (jag medhej) skrev 2008-04-03 09:28:56 följande:

• Anonym (jag med)

oj, det blev alldeles tomt..

iaf, jag har oxå "hjärtslag" i magen. Hra gjort ultraljud för att kolla detta och det visade sig att min kroppspulsåder var mycket stark just i magen, så det jag känner är min puls. Detta är helt ofarligt.Kanske är det du oxå känner.

• Anonym (Pulsen!)

Jaha.. därför känns det i livmodern också!?
    Är du också smal eller?
    För jag känner ju att det dunkar där, när jag känner med handen, alltså pulsen så att säga.. Men det brukar oftast bara vara mellan äl och bim det är ju det som är det konstiga.
    Anonym (jag med) skrev 2008-04-03 09:30:45 följande:

oj, det blev alldeles tomt..iaf, jag har oxå "hjärtslag" i magen. Hra gjort ultraljud för att kolla detta och det visade sig att min kroppspulsåder var mycket stark just i magen, så det jag känner är min puls. Detta är helt ofarligt.Kanske är det du oxå känner.
  • Anonym (jag med)

Japp, är väldigt smal, min läkare sa att har man lite underhudsfett så kan kroppspulsådern kännas tydligare. Den ligger lite "ytligare". Aha lustigt att det känns mellan äl och bim.
    Jag känner det då o då, har inte tänkt på när det uppkommer.

• Anonym (Pulsen!)

Kanske därför jag inbillar mig att det är mellan äl och bim, för vi försöker bli gravida. Jag har typ inget underhudsfett eller fett öht :(
    Antar att man sak lägga på sig lite muskler iaf.
    Jag tror du kan ha rätt i vad du säger.. för man kan ju verkligen se magen "hoppa" ibland..

Anonym (jag med) skrev 2008-04-03 10:05:24 följande:

Japp, är väldigt smal, min läkare sa att har man lite underhudsfett så kan kroppspulsådern kännas tydligare. Den ligger lite "ytligare". Aha lustigt att det känns mellan äl och bim.Jag känner det då o då, har inte tänkt på när det uppkommer.
  • Anonym (jag med)

ja precis, jag kan också "se" pulsen hoppa. tror du har samma sak som jag. jag inbillar mig oxå en del då vi försöker få barn. Symtom man ej hade förut..
    har jag lite ont i magen så tänker jag direkt ägglossning, men det kanske bara är pizzan man precis ätit..ha ha

• Anonym (Pulsen!)

Hehe.. jaa men då så antar jag att jag inte behöver uppsöka läkare för det här, det gör ju inte ont, men det är ju obehagligt tycker jag, men man blir säkert van vid det också ;)
    Aaa fast har man ont i magen runt äl så borde det vara äl :D
    Hoppas jag iaf.. eller man kanske inte har äl då utan frammanar en äl också?
    Det kan ju usch vara möjligt eller???
    *orolig*...
    Anonym (jag med) skrev 2008-04-03 10:47:39 följande:

ja precis, jag kan också "se" pulsen hoppa. tror du har samma sak som jag. jag inbillar mig oxå en del då vi försöker få barn. Symtom man ej hade förut..har jag lite ont i magen så tänker jag direkt ägglossning, men det kanske bara är pizzan man precis ätit..ha ha
  • Anonym (jag med)

man vänjer sig, hat haft denna "magpuls" så länge jag kan minnas.Framkalla äl känner jag inte till. Jag har aldrig upplevt nåt symtom som värk eller speciella flytningar vid äl.

Kan ju vara att du t.ex hoppas på äl och känner efter mer än vanligt. Gör man det så kan man nog känna båda det ena o det andra:)

• Anonym (Pulsen!)

Jag hade äl i lördags, men sen mer värk på måndagen. Nu börjar jag får flytningar :(
    Hmm.. jaha.. ja men nu har jag varit kraftigt fet innan occh aldrig upplevt magpulsen först än nu när jag är väldigt smal.. :S

• Anonym

Har samma sak men jag är litte mulig då.

• Anonym (Pulsen!)

Okej..

Anonym skrev 2008-04-03 11:51:33 följande:
    Har samma sak men jag är litte mulig då.
Svar på tråden Känns som om jag har pulsen/hjärtslagen i livmodern!