• Anonym (orolig)

Min 3 åriga dotter hade lite blod i trosan + flytning igår! Vad kan det vara?

Hejsan!! Min lilla tjej hade fått små blodfläckar i trosan igår (har aldrig hänt innan) och såg irreterad ut runt underlivet. Hon hade lite tidigare haft ganska lös avföring som hade "kletat" runt underlivet. Funderar nu på om detta irreterat hennes slemhinnor så att hon fått slidkatarr. Har även misstänkt ett tag att hon kanske har fått springmask... Har hört att det kan bli irreterat pga det. Någon som är duktig på sånt här? Nu hade hon en gröngul flytning och jag börjar bli orolig. Jag tvättade av henne och smörjde in med inotyol. Är det vanligt med sånt här hos småflickor? Vad ska man göra?

Svar som handlar om misstankar om övergrepp mm undanbedes för det är inte vad detta handlar om. Tack.

• Svar på tråden Min 3 åriga dotter hade lite blod i trosan + flytning igår! Vad kan det vara?
  • Anonym

Ring vårdcentralen, så du får en tid där.

• Im Fabulous

Hur vet du att det garanterat inte handlar om övergrepp?

• Mrs Bubbel

Hon kan inte ha slagit sig?
    Jag ramlade på en klätterställning då jag var liten, o slog mej rejält.

Tänkte om hon går på dagis?

• Lyckogrisen

Spring mask irriterar inte slidan vad jag vet utan ger klåda och irriatation runt analöppningen.
    Låter dock som hon kan ha fått katarr eller någon infektion.
    Ring BVC direkt så ni får det kollat.

• LovelyMeLovelyYou

ja antingen katarr eller infektion, men det låter också misstänkt mkt som om hon kan blivit utsatt för ngt, och då menar jag inte att någon i familjen gjort det...

Eller som ngn skrev att hon slagit sig där.

• Anonym (orolig)

Im Fabulous skrev 2008-04-03 10:56:00 följande:

Hur vet du att det garanterat inte handlar om övergrepp?
    Därför att jag var med henne hela dagen igår då hon fick första symptomet och vet vad hon gjorde hela dagen. Plus att jag vet att hennes pappa inte är pedofil om det isåfall är det som du skulle vilja antyda. Tycker att det är väldigt jobbigt/hemskt att det ska vara sånt där som folk misstänker i första hand...

Hade någon orsaket en blödning i hennes underliv genom övergrepp så hade hon även visat andra symptom. Hon hade tex inga problem med att jag tittade och tvättade rent hennes underliv mm

Plus att jag vet exakt vad hon gjort och vilka hon varit med och litar fullt på dessa människor!

Hoppas du är nöjd med mitt svar
  • tea1982

ÅÅÅH det e så typiskt att alla ska misstänka övergrepp direkt!! 3-åriga barn kan inte hålla hemlisar och flytningar+ev blod e oftast ett tecken på infektion, som drabbar barn också. Bland annat kan streptokocker ta fäste i underlivet på både flickor och pojkar, sen kan små barn ha svampinfektioner samt rivsår som infekterats (3-åringar e ju kända för att pilla på sig själva rätt så ofta, min son gör såna konstverk med sin snopp att man undrar om han någonsin kommer kunna använda den igen?)

• LovelyMeLovelyYou

Anonym (orolig) skrev 2008-04-03 11:03:22 följande:

Im Fabulous skrev 2008-04-03 10:56:00 följande:
    Därför att jag var med henne hela dagen igår då hon fick första symptomet och vet vad hon gjorde hela dagen. Plus att jag vet att hennes pappa inte är pedofil om det isåfall är det som du skulle vilja antyda. Tycker att det är väldigt jobbigt/hemskt att det ska vara sånt där som folk misstänker i första hand... Hade någon orsaket en blödning i hennes underliv genom övergrepp så hade hon även visat andra symptom. Hon hade tex inga problem med att jag tittade och tvättade rent hennes underliv mm Plus att jag vet exakt vad hon gjort och vilka hon varit med och litar fullt på dessa människor! Hoppas du är nöjd med mitt svar
    Jag tycker du ska ta kontakt med vårdcentralen för något är ju fel, och det är ju jättebra och skönt att det inte är övergrepp!

Men hon kan ju ha gjort sig illa på något annat sätt eller så är det katarr eller infektion, men om det nu är det så måste det ju behandlas.
  • tea1982

PS: gå till en läkare så att infektionen inte får några följder, de tar odlingar och vet vad som hänt. :) Oroa dig inte, det mesta går att smörja med salva eller få en penicillinkur mot!

• Heahog

Min dotter hade liknande när hon var i typ samma ålder.. Åkte till BVC, men de konstaterade att hon pillat på sig själv & klöst sig...

Svar på tråden Min 3 åriga dotter hade lite blod i trosan + flytning igår! Vad kan det vara?