• zingoalla

schampo mot grönt hår och för lockigt?

Dottern å jag har ett problem vad gäller att bada i simhallen o i poolen hemma på sommaren,håret blir nämligen grönt.
    Visst måste det väl finnas något schampo o balsam som rensar ut detta efter bad.
    Är man ute o kollar lite special schampo så står ju allt på engelska å det fattar inte jag så bra.Så har ni några namn och tips på produkter som är bra?

Och nästa fråga schampo för självlockigt hår?samma sak där allt står alltid på engelska.
    Vill ha tips på riktigt bra produkter.Mitt hår är trött,torrt å frissigt samtidigt som jag har mjälleksem.

Har provat balsammetoden eller vad den nu kallas,men inget som passar mitt hår alls.

• Svar på tråden schampo mot grönt hår och för lockigt?
  • Hella78

gå in o fråga hoss en frisör, dom har ofta sånt till försäljning på salongerna

• zingoalla

tja,det var ju en bra idé förstås.Jag tänkte iof beställa på nätet,men man kan ju fråga där först.O skriva upp vad dom tipsar om.

• lllll

när mitt hår blev grönt en gång använde jag ett djuprengörande från matrix, har för mig att det var bra

• PlasticAngel

kms eller hårologi har ett schampo som tar bort det gröna...har för mej om att det e lite lila i tonen..man ska schamponera o sen skölja ur det snabbt..som sagt...fråga en frissa så ni får rätt!

• zingoalla

jag skrev till modernasalongen å frågade men har ej fått svar,så nu puffar jag till lote här å undrar om någon har lite ´fler tips

• Pormoicheia

Emot det gröna vet jag inte. Möjligen om man mättade håret med olja innan så det inte kan ta till sig av kloret kanske?

Men för lockarnas del så skulle jag rekommendera no poo!
    Jag har själv inte lockigt hår men mitt hår har förbättrats avsevärt mycket på alla sätt och vis sedan jag slutade med schampo.

Mer info finns här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

Någon där kanske har något bra tips på hur man kan göra för att slippa den där gröna färgen också.

www.lockig.se/
    Ännu en bra sida!

• funbun

Köp ett schampoo för rött hår, det röda neutraliserar det gröna. Köp däremot inte lila schampoo!

• funbun
    zingoalla skrev 2008-04-16 12:54:32 följande:
    funbun,vad bra,kan det vara så enkelt då måste jag prova det.
    ja tänk på det nästa gång du ska färga håret brunt från blont (vilket jag antar), se till att ta en hårfärg som har lite lite rött i annars blir nästan alltid håret grönt eftersom ett blont hår inte har några röda pigment i sig.

Om inte detta funkar, köp en lätt toning (ex mousse el dyl) och ha bara i den nån minut
  • FrökenFlykt

Några av mina blonda vänner påstår att den gamla vanliga huskuren med ketchup (att det röda skulle balansera det gröna) funkar alldeles utmärkt.
    Man ska tydligen komma ihåg att skölja noga sen bara, så man slipper lukta ketchup.. ;) Jag vet inte själv eftersom jag har mörkt hår.

• zingoalla

funbun.njae färga har jag inte tänkt utan problemet är att håret blir grönt när jag badar i bassaäng,antar att det är av kloret.

• funbun
    zingoalla skrev 2008-04-16 14:50:47 följande:
    funbun.njae färga har jag inte tänkt utan problemet är att håret blir grönt när jag badar i bassaäng,antar att det är av kloret.
    ahaa du har blont hår hihi
  • zingoalla

Jag har nu fått svar från Moderna Salonger
    å dom tipsade om Paul Mitchell shampoo som tar bort rester av klor och mineraler.

Till mitt lockiga hår föreslog dom Matrix curl life serie.

Svar på tråden schampo mot grönt hår och för lockigt?