• fimp

Kräkas för första gången i tredje trimestern...

jag kräktes för första gången idag under graviditeten. Går in i v.33 nu och tycker att det är lite väl sent. Fler som kräktes först sent in i graviditeten?

BF 27 maj 2008
  • Svar på tråden Kräkas för första gången i tredje trimestern...
  • englamax

hej!
    skulle bara skriva och tala om att en kompis vart att må jätte illa i typ v36 och hon ringde till förlossningen för hon fick inte tag på bm då sa dom att det kan va ett tecken på att förlossningen är på G . men i hennes fall var det inte då hon är i vecka 40+ nu!

• fimp

oj då! ja det är väl bara att avvakta o se då.

BF 27 maj 2008
  • Teskedsmamman

Nepp, det är inte alls sent... mår man illa i början brukar man må illa senare också och ibland mår man bara illa i slutet..

När man mår illa i slutet förstärks det hela av en livmoder som trycker på magsäcken vilket gör att man kräks lättare.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Firstandhappy

jag började kräkas o må illa i v 36 men inte f-n kom han tidigare för det... gick övertid...

• fimp
    Teskedsmamman skrev 2008-04-03 12:25:34 följande:
    Nepp, det är inte alls sent... mår man illa i början brukar man må illa senare också och ibland mår man bara illa i slutet..När man mår illa i slutet förstärks det hela av en livmoder som trycker på magsäcken vilket gör att man kräks lättare.
    jag har aldrig mått illa förut!
    BF 27 maj 2008
  • Teskedsmamman
    fimp skrev 2008-04-03 12:26:28 följande:
    jag har aldrig mått illa förut!
    Därav meningen, och ibland mår man bara illa i slutet...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • fimp
    Teskedsmamman skrev 2008-04-03 12:29:42 följande:
    Därav meningen, och ibland mår man bara illa i slutet...
    ah okej!
    BF 27 maj 2008
  • englamax

om dte är för att den trycker mot magsäcken så testa ät novalucol eller novalucid vid illamåndet då ger dte sig direkt om dte är därför, jag har haft lite besvär av illamånde  för nåra veckor sen och då vart jag rekomenderad av läkare att käka det så fort jag vart illamånde och dte hjälpte direkt!

• Ylwis

man kan  börja kräkas i slutet av graviditeten särskilt när det börjar vara på G.

Mamma till Alvyn 051015
  • Emsbli

jag har mått illa vissa dagar att det ibland känns som det ska komma något men inte kräks ännu.

• Bjutt

har också börjar må lite illa, mådde mycket illa de tre första månaderna, men nu är jag i vecka 31. tror det kan bero på trycket mot magsäcken eftersom det bara är när jag äter som jag mår lite illa.

• Happy Sally

Jag kräktes mycket under en period, tror att det var runt vecka 25-30. I början av graviditeten mådde jag illa, men kräktes aldrig. Illamåendet gick över runt vecka 14. Framför allt kräktes jag av äckliga lukter och gammal mat. Tror inte att det är något konstigt med det.

Svar på tråden Kräkas för första gången i tredje trimestern...