• FamHull

När e det billigast att resa till Thailand?

Någon som vet när på året det e billigast att flyga till Thailand?

Vi var där nu i mars o ska ev åka dit en sväng i sommar. Trodde det skulle va billigare att åka i sommar eftersom det då e lågsäsong men inte då... Läser ju ibland reklam för resor där det står typ "Bangkok från ca 5000:-" men när man går in o söker en resa så blir priset typ det dubbla.

• Svar på tråden När e det billigast att resa till Thailand?
  • maria215

Men det ska ju vara billigast till Thailand under lågsäsong. Då är det ju inte sådan åtgång på biljetterna. Har för mig att en del flygbolag brukar köra driver i aug/ sep om inte jag minns fel.

• Lady Bling

Vi åker med Ving på det datumet som efter en del efterforskning var absolut billigast på året, 24 augusti. (På det resmålet med Ving alltså) Men då åker vi charter, inte bara flyg. Vet inte när bara flygbiljetten är billigast tyvärr.

• Tigerwoman

Det är ALDRIG billigt att resa under sommarlovet, oavsett vart man ska och oavsett låg- eller högsäsong....

• Ancilla

Vi letade och letade och fann en 2-veckors resa till Kata Beack på Phuket på ett 4-stjärningt familjehotell för endast 15 500 för oss 3. Barnet är då 17 månader. Då är det en tvårumslägenhet och hotellet har flera pooler och lekrum så det låter jättebra tycker jag. Vi åker med Frisidsresor den 26:e maj. Det är dock väldigt varmt i Thiland då men om vi skulle åka i november-februari  så skulle det kosta dubbelt så mycket. De har någon kampanj om man har ICA-kort. Kolla deras hemsida om någon är intresserad.

Ancilla

• maria215

Vi ska åka med fritidsresor till Khao lak i den 28 nov o stannar 9 veckor. Jag o sambon o vår då 9 månader son betalar 23500:- för hela resan. Tycker jag är ett bra pris

• sophia77

Maria215
    Vem reser ni med då?

• inoka

oktober- november är billigast. Sen i december (runt mitten) ökar priserna kollosalt och även turismen..om den nu kan öka mer än den redan är i thailand :)

• Elli47

Billigaste charterresan hittade vi i början av december, billigaste perioden och billigaste hotellet.

• sophia77

Eva37:
    Vilken resebyrå åker ni med? Vilket hotell och ort?
    Vi ska nog åka 4 v i nov dec, vi har hela tiden tænkt åka reguljært och fixa boende sjælva men charter verkar ju inte kosta så mkt mer,,,

• Elli47

Vi åkte dec -06 och betalade 37.000 för flyg och hotell i tre veckor, två vuxna och två barn.

• inoka

Vi åkte 2 nov- 16 dec och betala med flyg och boende som vi boka själva 27.000 kr. 2 vuxna och 2 barn under 5 år.

• maria215

Vi åker den 28 nov-08, 2 vuxna och 1 barn runt 1 år. Vi stannar 3 veckor. Betalar 23000:-

• wen

det finns el fanns jättebilliga bilj. under sommaren med Biljett-torget. De har nån kampanj då men glöm inte att kolla upp var det e lämpligt att åka under just den perioden just ni äker,det kan skifta rätt friskt man vill ju inte ha regn och blåst utan så mkt sol som möjligt....

• Sulfur76

Vi åker 19 juni och har bokat våran biljett hos odenresor och flyger med thai. Vi är borta 3 ½ vecka och betalade 22500 kr för 5 personer. Vi landar i bangkok och flyger vidare till koh samui

• SnuttanSnuttan

vi åker den 13 maj (snart!!) till Karon beach. :D och betalar 15.300 för 2 vuxna och ett barn under 2 år. Då är vi iväg i 2 veckor och bor på ett 4-stjärnigt hotell inkl frukost och mat på planet.

Vi åker med Fritidsresor.

• FamHull

Har oxå sett att Fritidsresor ha billiga "endast flyg"-biljetter. Dock inte på datum som passar oss, så det blir i så fall en resa efter sommaren nån gång.

Svar på tråden När e det billigast att resa till Thailand?