• siggie

Hur sitter era åkpåsar kvar på sittdelen???

Jag har precis bytt från ligg till sittdel på vagnen och har en åkpåse som ska vara till. Men när lillan sitter i den så kanar den ju ner hela tiden! Det finns ett resårband på påsen som man ska trä bakom sittdelsyggen men den kanar ju med påsen när lillan rör sig det minsta! Så jobbigt att behöva "dra" upp henne hela tiden! Och så hänger nederdelen av påsen nästan i marken! Är det någon som förstår vad jag menar eller är jag ensam om detta fenomen?????

• Svar på tråden Hur sitter era åkpåsar kvar på sittdelen???
  • Toka2

Åkpåsen till vår vagn har hål för selen, så Plutten sitter fastspänd i åkpåsen - och kanar inte mer än han gör utan påsen

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Kristin24

finns det inte hål för bälteselen så ska du inte ha den till sittdelen, man ska kunna spänna fast barnet.

Go och glad Kexchoklad
  • siggie

JOdå, påsen har hål för fempunktsselet (har en BRIO duo årgång 02) och det har jag satt i men upplever ändå att lillan kan kana hur långt som helst....

• Kristin24

på åkpåsen vi har till sulkyn är det som på ett örngott , så man trär på ryggstödet.

Go och glad Kexchoklad
  • Jenko

Har samma problem med dotterns åkpåse, den kanar ner. Vi burkar inte använda selen (men det finns hål i åkpåsen för sele)..
    Men ett tips(ska själv göra så): Köp nån billig form av mattunderlägg, sånt som man har under mattor i nåt typ av gummi material så dom inte glider på golvet. Finns på IKEA billigt! ..lägg den under åkpåsen så kanar den inte

• siggie

Ja tack för tipset, har sånt hemma så jag ska genast prova!!

• MariaD

Jag vek min åkpåse över kanten. Aldrig några problem.

Vi ska få en lilla syster * Mira Bf 5/7 08 *
  • Rigmor Mortis

Dels träs den över ryggstödet, dels träs selen igenom. Jag sydde åkpåsen själv så jag kunde välja både bälte och hängslen

• siggie
    MariaD skrev 2008-04-10 22:17:35 följande:
    Jag vek min åkpåse över kanten. Aldrig några problem.
    Helt enkelt genialt!!!! Känner mig urbota dum som inte provat detta tidigare!Mattunderlägget funkade inte alls på vår vagn....
Svar på tråden Hur sitter era åkpåsar kvar på sittdelen???