• Fashion

Vill färga håret blont - Hur gör jag?

Jag vill verkligen färga håret blont. Är idag lite röd-mörkbrun med enstaka slingor. Kruxet är bara att det brukar bli oranget/gult! Jag vill att det ska bli jätte blont, dock ej platina blont, men snäppet innan!

Hur gör jag på bästa sätt? Jag har inte råd att gå till frisören så det är uteslutet! Vilka hårfärgningsmedel rekomenderar ni!?

• Svar på tråden Vill färga håret blont - Hur gör jag?
  • nilshugobollträ

gå till frisören *hihi*

• nilshugobollträ

menar alltså att har du rött i ditt eget hår så blir det inte bra om du ska göra d själv

• Night Angel

ja,det är bäst du gå till frisören och få det gjort där..risken är annars att ditt hår blir gult eller oranget..inte så snyggt

• Guilliotine

Om du har färgat håret innan så kan det bli orange/brunaktigt, men om du är ofärgad så går det bra med en vanlig blekning från affären. Jane Hellen Mood's Ultra Blond är den starkaste jag känner till, om du inte kör på Stargazers, men den är lite svår att få tag på.

• Tainted

har alltid hört från firsörer att om man har rött i håret så ska man gå till frisören om man ska färga det ljusare, för att annars blir det gult

• Fashion

Missade ni att jag INTE kan gå till frisören

• Tainted

du får väl spara om du verklgien vill färga då :p eller ta risken att det blir gult.

Fashion skrev 2008-04-03 13:56:14 följande:
    Missade ni att jag INTE kan gå till frisören
  • skugga1

Först brukar jag göra en avfärgningoch sen den blonda färg jag vill ha .

• maria lintott

Jag gick från svart till blont, själv, utan frisör och det blev jättebra. Men var försiktigt, du får stå ut med det orange/gula litegrann. Blek håret lite i taget å när det börjar bli ganska ljust så köp silverschampoo hos frisören. det tar bort gula å röda toner.

Det finns ju en risk att håret blir väldigt dåligt efter, fnasigt, sprött å kanske går av. Så när du är där, vid det blonda. Gå och klipp dig och skaffa lite bra produkter.

Nu är mitt hår vääldigt tåligt har jag märkt.
    Det kan ju hända att ditt går av, vet ju inte vad du har för kvalitet.
    LYCKA TILL!

jag kanske kommer göra samma snart, färgade nyss mörkt igen å ångrar mig =(

• Valkyriah

När jag ville bli blond första gången gick jag till frisören och kom ut förtivlad medknallorange hår.

Fixar det själv hemma.
    Brukar använda moods blekning 2-3 flaskor.Väntar några dagar och bleker igen.Efter det tar jag den blonda färg jag vill ha.Brukar bli ett bra resultat.Skulle det bli lite gult kan du köpa silvershampo eventuellt ha i en askfärg i bara ca 10 minuter.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden Vill färga håret blont - Hur gör jag?