• Drömmerdrömmar

Gammalt godis, nej usch vad arg jag blev...

Var nere i en kiosk och köpte tuttifrutti "sugkarameller" som finns, tog ju bara förpackningen och gick och betalade tänkte inte ens att titta på "bäst före datumet", brukar göra det i stort sätt alltid iaf när jag är o handlar "mat m.m.

Åt väl upp halva förpackningen och såg nu att dem gick ut för ett par veckor sen!
    blir så grymt irriterad på sånt här!

Någon som VET om det påverkar barnet negativt? :( Är gravid i v 28 (27+2)

• Svar på tråden Gammalt godis, nej usch vad arg jag blev...
  • La Lola

Nä...det finns inget i gammalt godis som är fosterskadande.

Varken listeria eller toxoplasmos finner du där....

//Gordon Ramsay är min idol
  • TheMilky

Nej. Det är ju ändå inget naturligt i karameller, så det är nog ingen fara att datumet gått ut. Dock är det dålig stil av kiosken.

• Drömmerdrömmar

Ok tack för svar tjejer.

Ja usch vad irriterad jag blir.. att man t o m ska behöva titta på datumet på ALLT är sjukt ju, men tydligen måste man det.

• sajja87

förmodligen ingen fara.. bäst före datum betyder att det smakar bäst och är bäst före det datumet men med spec. godis med så mycket socker det klarar sig bra... men så fult av affärerna att göra så! man kan ju gå tillbaka med det.. har själv köpt en coca cola från en kiosk en gång som bara har säsongs öppet.. dumt av mig... var nästan ett år gammal det smakade inte bra!!!

• Fluffguf

Så länge det inte smakade konstigt kan jag aldrig tänka mig att det är något fel på godiset bara några veckor efter bäst före datumet. De fegar ju oftast lite med det, så det mesta håller sig betydligt längre. Jag har ätit godis som har varit jättegammalt och man brukar inte märka det.

• Jesster

Köpte mjukost Grevé som är svingott om man gör varma mackor i järn. Tyckte det smakade lite kostigt men tänkte inte så mycket på det förrän kanske tredje gången jag åt, då titiiade jag på förpackningen. Bäst före-datumet gick ut för ett halvår sedan! Urk...

Förra graviditeten smakade jag en pizza som en jobbarkompis hade med sig till jobbet. Den smakade illa kan man säga och jag frågade vad han hade gjort med den. Inget, svarade han... Jag köpte den i söndags och den har stått orörd på diskbänken sedan dess. Detta var på onsdagen.

Jag var gravid i v.15 och trodde jag hade dödat bebisen

♥ v.25 ♥
  • Fluffguf
    Jesster skrev 2008-04-03 16:05:17 följande:
    Köpte mjukost Grevé som är svingott om man gör varma mackor i järn. Tyckte det smakade lite kostigt men tänkte inte så mycket på det förrän kanske tredje gången jag åt, då titiiade jag på förpackningen. Bäst före-datumet gick ut för ett halvår sedan! Urk...Förra graviditeten smakade jag en pizza som en jobbarkompis hade med sig till jobbet. Den smakade illa kan man säga och jag frågade vad han hade gjort med den. Inget, svarade han... Jag köpte den i söndags och den har stått orörd på diskbänken sedan dess. Detta var på onsdagen.Jag var gravid i v.15 och trodde jag hade dödat bebisen
    Herregud!
Svar på tråden Gammalt godis, nej usch vad arg jag blev...