• Drömmerdrömmar

HUGG och "kramp" i ändtarmen!?

Är i v 28

Har till och från ett jäkla HUGG och krampande i ändtarmen.. man får panik när man får den känslan.
    Någon som haft det så? eller som vet varför eller vad det kan bero på?

• Svar på tråden HUGG och "kramp" i ändtarmen!?
  • MizzMee

Menar du som typ sendrag?? Isåfall kan jag meddela att jag oxå fått så ibland, och jag vet fler som fått det vid graviditet. Tyvärr vet jag inte varför, men nu vet du att du inte är ensam iaf :)

• Drömmerdrömmar
    MizzMee skrev 2008-04-03 16:26:16 följande:
    Menar du som typ sendrag?? Isåfall kan jag meddela att jag oxå fått så ibland, och jag vet fler som fått det vid graviditet. Tyvärr vet jag inte varför, men nu vet du att du inte är ensam iaf :)
    Jag hade såhär några gånger innan graviditeten också, fast då var det typ bara "hugg" i 2-3 sek o sen gick det över.

vad menas med sendrag då?
  • MizzMee

Med sendrag menar jag så som man kan få i vaden.. kramp som gör sviiinont!

• Drömmerdrömmar

Hmm ja jag vet inte kanske är sån känsla, visst einte att man kunde få det i ändtarmen, fruktansvärt ont gör det iaf

• porslinsd0cka

ändtarmen, det är inte ichias? Kan man känna även om man inte är gravid..

• vickeviran

Jag vet precis vad du menar. har likadant... Det gör så ont så man bara vill skrika, och nej, de e inte ichias. Jag har funderat på om det kan ha med hemorojder o göra....???

• Sweetangel85

Jag har oxå så, men har även haft de innan, jämt när jag skulle ha mens fick jag så.. e så fruktansvärt obehagligt o man spänner ju sig som en pilbåge när man får så!

♥ Bebis i magen - BF 9 Maj ♥
  • Drömmerdrömmar

Hmm njae ishias är det nog inte... för ishias är ju en ilande känsla... och det är inte det här.

hemorojder har jag också funderat på, men jag vet inte om det ger kramper direkt :/

• I min mage

Kanske bara dax att tömma tarmen? :)
    Förstoppad?

• Party of five

Jag tror det är lite av en blandning av kanske hemorrojder plus att livmodern/babyn trycker mot ändtarmen plus att du kanske har något i tarmen också... Har också så, och det är inget kul...

• Bonnnie

Jag känner också igen det. Det är dock varken hemorojder eller ischias, för jag har haft båda delar. Jag tror snarare att bebisen ger ökat tryck nedåt ändtarmen, vilket man kan känna av typ de 2 sista månaderna mig veteligen. Kanske tidigare med, vet inte riktigt.

• Wicca

Har oxå det så här, inte alls trevligt!!! Jag hade det äveninnan jag blev gravid och har haft det så iflera år. Man vill som någon sa här innan, bara skrika rätt ut. När jag får denna kramp blir jag samtidigt fruktansvärt illamående och vet inte om jag ska skrika eller kräkas.....

I väntans tider.
  • bennysson

hehe jag brukar också få "kramp i ringen" gör ju skitont. kan bero på hemorrojder men också på trycket om man är gravid. men jag hade så innan  jag blev gravid också.. riktigt obehagligt

• Drömmerdrömmar

Okej tack för alla svar.. mm jag hade också så innan ibland, men nu har det kommit lite oftare kanske för att jag är gravid antagligen då då...

• marsed

Jag har också haft det av och till under många år men än så länge sluppit det nu när jag är gravid. Har försökt att hitta något samband mellan "attackerna" och har bl a kommit fram till att jag druckit dåligt under lång tid. Min mamma (62 år) hade det också i många år av och till och hos henne visade det sig att det var gallsten. Opererades för några månader sen och det var rejäla stenar dom plockade ut. Hos henne kom alltid attackerna ihop med att hon ätit citrusfrukt, äpplen bl a. Tydligen är det nervtrådar som löper rätt igenom så det känns som om krampen sitter i analen men egentligen kommer smärtan någon annanstans ifrån. Kolla med din BM så att det inte är gallan eller njurarna som är lite klämda eller ansträngda.

• Rickard81

Av ost får jag detta av att vakna upp på natten av smärta och smärtan känns som om den kommer från slutet av äntarmen, lite innanför och till vänster om analringen. Detta har hänt mig sen 25 år tillbaka några gånger om året och smärtan har känts lika över alla åren och går över på 5-30 min. En gång när jag hade vaknat av smärtan så satte jag mig på toaletten och svimmade när jag försökte bajsa. Smärtan är ungefär som kramp (inte som kniv)

När jag ätit ost så brukar detta hända samma natt.

Har varit till läkare vid ett tillfälle och det såg ok ut och han hade aldrig hört om detta.

Om någon mer får detta av ost och hittat något motgift mot osten, så skriv gärna en rad. Actimel hjälper inte.

Svar på tråden HUGG och "kramp" i ändtarmen!?