• VitaRosen

Bästa förskolan och Bvc i Norrmalm/Vasastan!!!!!?

Skall flytta till Norrmalm (i Stockholm) omkring rådmansgatans t-bana och undrar nu vilken förskola och bvc jag skall anmäla mina tjejer till?
    Tipsa även gärna om andra bra och duktiga personer som husläkare, barnvakter osv!
    Flyttar om en vecka!!!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bästa förskolan och Bvc i Norrmalm/Vasastan!!!!!?
  • Kabelflicka

Jag kan rekommendera BVC i Läkarhuset vid Odenplan. Hann bara gå där 3 månader innan vi flyttade, men hade en fantastisk bvc-sköterska.

• Playing the angel

Puffar, då vi också är nyinflyttade i området och det snart är dags att välja (BF 080411)

Si vis amari, ama.
  • VitaRosen
    Kabelflicka skrev 2008-04-06 10:23:42 följande:
    Jag kan rekommendera BVC i Läkarhuset vid Odenplan. Hann bara gå där 3 månader innan vi flyttade, men hade en fantastisk bvc-sköterska.
    Vad hette hon?
  • mama77

Laine Bergström-Har oxå erfarenhet av henne..Vi gick på läkarhuset med sonen och hade henne på BVC.
    Läkarna på husmottagningen är bra med

• VitaRosen

Ser ju bra ut!
    Men vill gärna ha ännu mer tips! Husläkarna på läkarhuset tar inte emot fler patienter just nu så man får ställa sig på väntelista än så länge.

• Pentan

Hej vi bor på Tegnergatan och går på Kvartersakuten (samma hus som Konusm), tycker de är helt ok!

• jaja

Hej! Kan varmt rekommendera Kvartersakuten Matteus BVC, vid Odenplan. Finns både BVC på plan 5 och 6. Jättetrevlig och kunnig personal. Bra tillgänglighet, de har öppen mottagning två ggr i veckan. Frs vet jag tyvärr ingen. Så om nån vet nån bra så vore det kul med tips. :=)

• VitaRosen

Härligt m så många svar!

Vilken Bvc-tant har ni på matteus?

Ingen som vill tipsa om förskola?

• astral

Vi går också på Kvarterakuten på Tegnergatan och trivs väldigt bra med det. Mycket bra BVC sköterska och läkare. Bekvämt med tidsbokad öppen mottagning.

• NailPolish

Vi går också på Kvartersakuten Tegnérgatan. Jättenöjda med bvc-sköterskan och läkare.

Lätt att få tag i dem per telefon och öppet hus i flera timmar varje måndag.

Går att få tid om man ringer samma dag både till sköterska eller läkare.

Underbara mammagrupper. Man får även tips om olika förskolor och etc.
     Upplever att det är seriöst där.

Lycka till i ditt val!

• VitaRosen

Tusen tack till er alla!
    På fredag går flyttlasset.
    Lite snyftigt är det..... men kul också!

Svar på tråden Bästa förskolan och Bvc i Norrmalm/Vasastan!!!!!?