Ursäkta om jag gör mig impopulär här nu.
Men varför dessa frågor om hur skadligt det är med rökning o alkohol? Vi vet ju ATT det är skadligt så varför testa var gränsen går? Det finns en massa olika undersökningar som visar att inlärningssvårigheter i skolåldern kan orsakas av alkohol, plötslig sbädbarnsdöd hör ofta ihop med rökning (tom passivrökning). Visst, det är inte bevisat, men varför chansa?
Jag försöker att bli gravid, och visst festar jag ibland (vi har försökt 1år snart) men jag gör det bara när jag vet att jag inte är gravid, eller när jag precis testat.
Jag har oxå slutat att röka, det känns bra att ha det avklarat innan graviditeten.
Min filosofi är att om man inte kan säga nej till alkohol o rökning under graviditeten så kanske man inte är mogen att bli förälder?! Tänk så mycket saker man måste säga nej till sedan, när man har ett litet barn som alltid kommer i 1a hand?!
Sen har jag läst att de allra första dagarna som ägget är befruktat och ännu inte satt sig fast i livmodern, är det inte farligt att dricka alkohol för då får ju ägget inte sin näring från mamman...
Självklart är det upp till var och en att bestämma hur man vill ha det, men jag säger bara det: Tänk på vad ni gör mot ert lilla barn!!!
Kram på er alla, det var inte meningen att låta så brysk...