• Novus

Ert bästa recept med kyckling. (Ganska nyttiga)

Vill ha lite recpet med kyckling. Det ska vara relativt nyttiga recpet, kanske inte med 2 liter grädde i Gärna lite starkt oxå, men inget tvång. Dessutom ska det vara ganska lättlagat, då jag vill ha recept man kan göra till en enklare middag och inte till fester

• Svar på tråden Ert bästa recept med kyckling. (Ganska nyttiga)
  • VackertVäder

Jättelätt,nyttigt & gott!

- Stek kycklingbitar i lite olja, soya & grillkrydda (=Snabbmarinera)
    - lägg till skuren/hackad lök & stek en liten stund
    - häll i paprika/chili creme fraiche
    - tillsätt röd paprika (jag föredrar krispig sådan, så jag tillsätter det strax innan det är klart)

Servera med god pasta.

Smaklig måltid

(Överhuvudtaget kan man variera rätt mycket med de olika smaksatta creme fraicherna som finns)

• Linny

Kokar upp vatten med en kycklingbuljongtärning och MASSOR av torkad mynta. MÄNGDER!
    Sedan häller jag i couscous och låter det stå under lock i fem minuter.

Under tiden "svettar" jag lite hackad gul lök, små bitar granny smith äpple, små bitar gurka och russin i pyttelite olivolja. Lägger i halvor av cocktailtomater på slutet. Sedan blandar jag allt detta med couscousen.

Äter med grillad kyckling till. JÄttegott! Om jag orkar så kan jag även rosta lite pinjenötter och ha i. Jag kan också tycka det är gott att ha liiite mango chutney bredvid.

Inte mitt bästa, men ett av mina nyttigare

• Isprinsessan och grodprinsen

Här är ett superlätt recep på "Kyckling wook" ...det är verkligen supergott.

Ingredienser: Kycklingfilée, ris, frysta wookgrönsaker (vi brukar ha findus thai wook)

1.Koka upp ris
    2.Skiva kycklingfilée i "tärningar" (ca 1 st/per person) stek detta i stekpannan.
    3. Häll i det färdigkokta riset samt de frysta wookgrönsakerna i stekpannan och låt steka på medelhögvärme till wookgrönsakerna är färdiga. Krydda kyckling-, ris- och grönsaksblandningen under stekningen med grillkrydda (ev. chilipulver).

Färdigt att servera. Maträtten tar ca 20 minuter och jag älskar denna rätt...min dotter oxå.

...man kan även byta ut kycklingen mot köttfärs el bitar av nötkött så har man en annan rätt.

...man kan också steka kycklingfiléer som man tärnat blanda detta med kokat ris och Uncle Ben´s sweet an sour sause (den starkaste). Det blir en hyfsat stark maträtt. Jag klarar av att äta...men inte min dotter

• Miola

Detta är gott OCH nyttigt

Fetagratinerad kyckling
    4 pers

4 kycklingfiléer
    2 dl lätt creme fraiche
    100 g fetaost

Bryn kycklingen och lägg i en smord ugnsfast form. Mosa ihop ost och creme fraiche, lägg på kycklingen. Gratinera i 200 grader ca 30 min.

Jag brukar servera detta med en rotfruktssallad på potatis, morötter, paprika, rödlök och zucchini som jag stekt i ugn. Blir en perfekt smakkombination.

• mimmi14

miolina tack för receptet. vi gjorde din fetaostkyckling igår den blev supergod.

tack

• Novus

Måste köpa hem mer kyckling nu Tack för alla recepten

Svar på tråden Ert bästa recept med kyckling. (Ganska nyttiga)