• jansson77

Vilken färg ska jag välja till allt beige??

Har ett vardagsrum med creme vita väggar, vitrinskåp & skänk i ek, soffa beige, soffbord ek, matta beige, matstolar bruna och matsalsbord antikt trä. Ja, det mesta är beige.
    Egentligen vill jag bara ha vitt i ALLT, men, nu är det ju som det är, kan inte köpa allt nytt då allt är relativt nytt, hehe.....

Undrar vilken accentfärg som kan passa till allt beige? Rött känns för juligt, grönt & blått tycker jag inte om.....
    Älskar turkost men det passar inte in.....Hmmmm

HJÄLP!!

• Svar på tråden Vilken färg ska jag välja till allt beige??
  • MiaP

Röda detaljer är inte alls juligt! Jättesnyggt tycker jag. Själv har jag blivit inlurad i en rosa/lila period av lillflickan. Snyggt, några rosa ljusstakar gör susen.

Det räcker med små, små detaljer för att det ska bryta av..

• Limefrukt

Tycker också rött är fint. Du måste ju inte välja en "klassisk julröd" nyans.

• yingyang

tycker turcose & vitt :)

• Doris

Det kan ju vara snyggt med mörkbrunt och turkost till det beiga och eken. det skulle jag ta iallafall...

• yingyang

oj läste nu att det inte passade in hmmm men varm lila & Rött eller terracotta lite Indiska inspirerat

• jansson77

Vill jättegärna ha turkos men vi har ganska mycket turkos på annat i huset. Mannen tycker att det blir för mycket......
    Kanske en turkos duk på bordet tillsammans med dom bruna stolarna?

Köpte dock två turkosa kuddar häromdagen till soffan men det blev inte alls bra, lämnade tillbaka dom

Tänker kanske ljusrosa och vitt?

Vill ju välja kuddar, ljus mm som man lätt kan byta ut efter humör.....

Har en tavelram oxå där jag ska sätta upp ett tyg, skulle ju vara fint med detaljer i nån färg från tyget. Hittade dock inget tyg med turkost i........

• jansson77

Verkar som om jag ändå är inne på turkost, hehe.......Jäkla beiga/bruna möbler som ska förstöra

• emmzan

Turkost eller grönt tycker jag

• CeeJay

Om jag vore dig skulle jag inte satsa bara på EN accentfärg utan flera.

Till det beiga är det fint med tex lila, vitt och svart. Eller silver, grönt, svart och vitt.

Ha enfärgarde gardiner och mönstrade kuddar i flera färger men en av färgerna får gärna vara samma som gardinerna.

Svar på tråden Vilken färg ska jag välja till allt beige??