• snabla

någon fler som hört att man inte ska ha uppladdningsbara batterier i babyvakten?

Hejsan, fick höra igår av en granne som pratat m Philips att man inte ska ha uppladdningsbara batterier i babyenheten på babyvakten eftersom den då kan sprängas...? Kan detta verkligen stämma tycker att det låter konstigt, vet inte heller om det står något om det i instruktionsboken m tror inte det, de slukar ju batterier annars, hur gör ni?

Ps. vi har alltså en Philips m rund babyenhet som det tänds små prickar på när man startar den.

• Svar på tråden någon fler som hört att man inte ska ha uppladdningsbara batterier i babyvakten?
  • banantelefon

Det låter ju himla knasigt.
    Tänker man lite vettigt då så borde man ju egentligen inte kunna ha uppladdningsbara batterier i något pga sprängningsrisk.
    Jag tror inte att det är några som helst problem faktiskt.
    Knasig granne skulle jag istället vilja påstå!

• snabla

nej det låter ju inte så miljövänligt m det är klart Philips vill väl sälja batterier också antagligen...Grannen hade ju bara ringt för att kolla o tyckte väl också att det var knäppt m de sa att egentligen är inte babyvakten anpassad t vårt kalla klimat...Skumt!

• Busbellan

Har jag aldrig hört talas om.
    Vi har uppladdningsbara i vår och än har den inte sprängts

Mamma till Nora, August och Ella
  • Agamemnon

Undrar om grannen landade hos ett Call Center i Indien och det blev språkproblem... (hände mig häromdagen, inte när jag ringde Philips dock).

"Inte anpassad till vårt kalla klimat" låter lite som någon som tror att det alltid är minusgrader i Sverige och hela landet är täckt med snö 11 månader av 12.

Kan itne tänka mig att det finns en sprängrisk pga uppladdningsbara batterier i babyvakten.

♥ Olivia 080308 ♥
  • S a C

Om detta hade varit sant hade Philips antagligen dragit tillbaka babyvakten. En sån produkt måste ju fungera med uppladdningsbara batterier. Annars ska det väl stå mycket tydligt i manualen!

• Snorky

På vår babyvakt från Philips står det att man inte ska använda uppladdningsbara batterier och därför så gör jag inte det. Orsaken till det har jag ingen aning om dock.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • S a C
    Snorky skrev 2008-04-04 23:27:20 följande:
    På vår babyvakt från Philips står det att man inte ska använda uppladdningsbara batterier och därför så gör jag inte det. Orsaken till det har jag ingen aning om dock.
    Ts, här har du ju svaret. Tydlig info om att man inte ska använda uppladdningsbara batterier. Om ni nu har samma modell. Kanske bäst att rota fram den där manualen? Flört
  • Micke

Beror väl på modell. En del babyvakter laddar ju själva batteriet som sitter i när de är anslutna till eluttaget. Då ska det naturligtvis vara laddningsbara batterier i, allt annat vore farligt.

Annars så skiljer sig laddningsbara batterier och vanliga batterier lite ifrån varandra. Vanlig batterier ligger tex på 1,5 volt medan laddningsbara ligger på 1,2 volt etc.

• snabla

OK får kolla upp det i manualen m som sagt varför ska man inte kunna ha laddningsbara? värsta miljöboven...

Svar på tråden någon fler som hört att man inte ska ha uppladdningsbara batterier i babyvakten?