Hon har så hemskat torra kinder!!
Min dotter har så hemskt torra kinder. Jag tycker att jag har försökt med det mesta. Alla möjliga babyoljor, mjukgörande krämer till bebisar. Inget verkar fungera.
Vad hjälper??
Min dotter har så hemskt torra kinder. Jag tycker att jag har försökt med det mesta. Alla möjliga babyoljor, mjukgörande krämer till bebisar. Inget verkar fungera.
Vad hjälper??
min son är líkadan..smörjer med miniderm..funkar jätte bra. sen har vi en mild kortisonsalva som vi smörjer med om det är rött och eksemliknande.
Har du provat idominsalva?
Tycker den är jättebra på torra kinder.
Smörj på kvällen så brukar det ha verkat riktigt bra på morgonen.
Envis smörjning med Miniderm borde funka, testat?
Hej!
Ja, det är svårt det där med krämer och att hitta rätt som passar ens bebis. Jag har en dotter som är 10 månader och hon har alltid varit fruktansvärt torr ovanför fötterna. Ingenting hjälper helt och hållet. Det som vi använder nu är Miniderm och Idominsalva men hon blir inte bra av det heller. När hon är torr om kinderna använder vi faktiskt Acos baby badolja.
Smörj med miniderm innan hon ska sova. Huden reparerar sig bäst när kroppen vilar.
Tvätta inte henne med tvål i ansiktet och tvätta inte ansiktet alls innan du ska gå ut.
Pröva riktigt fet salva. Vi smörjer med Locabase repair i ansiktet (svider inte). Förmodligen är det eksem, det har vi. På spädbarn börjar det oftast på kinderna - jättetorrt och små mm-stora röda knottror. Det mesta brukar försvinna när vi smörjer med Locabasen men ibland får vi använda mildison som är en mild receptfri kortisonsalva.
Minidermen är också bra men inte lika fet och kan svida om det är riktigt torrt.
Är det bara jag som tycker miniderm är helt värdelös??
Tycker den är alldeles för tunn. Föredrar salvor som är lite fetare, tycker de hjälper bättre.
Men jag kanske är ensam om att tycka så
Locobase repair fungerar riktigt bra på vår son.
Bepanthen funkar grymt på sånt!
Vi har Weledas ansiktssalva, jag tror att den är speciellt för barn... Superbra!
Locobase repair, Weledas ansiktssalva, Bepanthen, miniderm och Idomin har jag redan testat... Fungerar inte ett dugg!! HOn tyckte nog att minidermen sved.. Somnågon skrev.. Att det kan göra ont om dom är riktigt torra..
Mididerm e kanon
oj Miniderm menade jag =)
Kan det inte bero på att det är eksem då? Dem får man använda kortison till (mildison -receptfritt på apotek), sedan och samtidigt använda mjukgörande salvor för att undvika att de kommer tillbaka. Min grabb har eksem. På kinderna har jag fått använda lite mildison och sedan periodvis smörja kinderna med Locobase repair flera gånger varje dag. I vanliga fall smörjer vi 2 ggr/dag men när det är riktigt torrt, som nu, oftare. Det brukar hjälpa.
Min son hade som exsem på kinderna som inte riktigt ville ge sig och som han rev på så det blev sår ibland- antar att det kliade och min BVC-sköterska rekomendera Mildison. Det är en kortisonsalva som är lite svagare är hydrokortison vilket man inte ska ge så små barn. Finns på Apoteket.
Smörj morgon och kväll ett par dagar så kommer det helt säkert ge sig och underhåll med Miniderm. Har funkat kanon för oss!
Lycka till!
Miniderm har varit toppen på vår dotter.
Vi har samma bekymmer med våra tvillingar som blir 3 år i sommar och blev rekommenderade att köpa Essex på Apoteket, fungerar jättebra. Sedan var det ju om man kan använda den krämen till så små, det vet jag inte eftersom vi nästan nyss börjat smörja våra småttingar, hör med Apoteket är mitt råd.
Hade precis samma problem med våran son. Fick pevison utskrivet av läkaren och han är som ett nytt barn i kinderna. Nu går vi bara kind mot kind hela dagarna....smörjer även med propyless.