TIDIGA symptom, ni med symptom bara några dagar efter Ägglossning...
Vad hade ni då för symptom?
Vad hade ni då för symptom?
Puffar upp tråden lite
Mina tarmar svällde upp direkt, så jag kunde bara ha de pösigaste jeansen. Dock inget illamående så tidigt.
Är också nyfiken
Det är fysiskt omöjligt att känna nåt direkt efter ÄL, eftersom ägget inte fäster i livmodern förrän efter ca 5-6 dagar. En vecka efter ÄL kanske några kan känna nåt, men innan dess är det nog mest ÄL man känner av.
ca 6 dagar efter äl fick jag också extrema gaser (har aldrig gasig mage annars) och uppsvullen mage som om jag hade ätit något olämpligt och en liten flodvåg av lotionsflytningar samma dag. Då tänkte jag att ägget kanske fäste den dagen? Vem vet, men gravid var jag i alla fall.
Gaserna varade bara en dag.
Om jag ska gå efter vad jag kände vid min första graviditet och tro att jag hade ÄL då jag hade ÄL så mådde jag illa precis 4 dagar efter ägglossning, blev supertrött på dag 5 efter ägglossning och 2-3 dagar senare kom mitt härliga HUMÖR!
bara ngn dag efter ägglossningen fick jag huvudvärk som höll i sig i flera dagar samt halsbränna som jag aldrig annars har.
Och det var pga graviditeten, plussade BIM -2
vart hungrig!! metallsmak i munnen. ca-6dgr efter äl, fick svagt plus några dgr senare. Känndes inte som när jag trott att jag var gravid. Svårt att förklara,men jag kännde instinktivt att jag var gravid.
Lycka till alla ni andra som försöker!
Spännande att läsa! Jag är ungefär på äl+6 idag. Har varit skengravid en gång förut, men detta är inte samma sak.
Känner redan av min pms, och det brukar jag inte göra förrän 1-2 dagar före bim. Nu är brösten ömma (riktigt), jag hade blodsmak i munnen i natt, i förrgår stack det och tog så ont kring blygdbenet så jag knappt kunde gå (kunde ägget ha fäst och det strålade ner?) + att tjejmagen var hård, lite som träningsvärk. Och lite andra symptom....
Men jag har också hört att man på grund av den ökade progesteronhalten kan känna sådär ganska långt före bim.... så kanske det är det den här gången....
Cirka 5 dagar före bim kände jag stickningar i ljumskarna och vid äggstockarna, plussade 3 dar före bim (på julafton!)Är i vecka 19 nu.