• SkönaGG

Hur gamla bör barn vara för att titta på Ronja Rövardotter?

Min barn gillar Pippi och Madicken och jag funderar på om dom ska få se Ronja men jag har för mej att den kan vara lite läskig.

Någon som vet hur gamla dom bör vara?

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Svar på tråden Hur gamla bör barn vara för att titta på Ronja Rövardotter?
  • Hektor
    SkönaGG skrev 2008-04-04 12:03:13 följande:
    Min barn gillar Pippi och Madicken och jag funderar på om dom ska få se Ronja men jag har för mej att den kan vara lite läskig. Någon som vet hur gamla dom bör vara?

Min styvson har tittat på den sen han var 3 år

Under de "läskiga" bitarna sitt med och se hur de reagerar?

• CanelaCaliente

Jag såg den när jag var 7 år, men tyckte den var läskig hehe

Jag älskar min bebis
  • underworld

Det står väll rekomenderad ålder på baksidan?
    Men jag tror inte att Ronja är en film som gör att barn blir LIVRÄDDA. Lite läskig är den väll kanske i bland för barn. Men som jag minns sen jag va liten så tyckte jag det va spännande. Kanske va i 6 års åldern.

• liten07a

Jag skulle nog visa den som tidigast vid sju års ålder tror jag, då har ju barnen lättare att förstå vad som är på riktigt eller inte, man kan lättare förklara känns det som.
    Men det är ju iofs olika på olika barn en del är redo tidigare en del senare, du får nog kolla av läget på ditt barn, vad brukar skrämma osv...

• Lina med Liten

Jag vet att jag såg den när jag va rätt liten... men så drömde jag mardrömmar om vildvittror också Jag va minst 6år iaf eftersom filmen kom -84

**Älskade lilla Thea**
  • Marlie87

Sitt med och prata om det som händer så borde det inte vara några konstigheter.. :) Jag älskar Astrid, har alltid gjort och kommer alltid göra. Längtar så tills min lilla 1åring blir tillräckligt stor för tv och Astrid filmer

• SkönaGG

Tack för alla svar.

Det står på den att den är barntillåten men jag tror jag väntar ett par år till.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
Svar på tråden Hur gamla bör barn vara för att titta på Ronja Rövardotter?