• Tjej 83

kan man blanda skåpen på ikea?

satt o kollade de olika skåpen o luckorna på ikea för vi ska fixa om köket nångång.
    gillade Duvbo gråvit men glasskåpen va inte så fina
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19805758

då är Lidingö vit finare
    men inte deras lådor o andra skåp

men då kanske man kan ta skåpen från Ståt vit o ha glasskåpen från Lidingö? eller kan man kanske itne blanda så? de kanske inte blir fint?

för Ståt vit glasskåp är itne så fina

men de är om de vita i båda skåpen är lika vita?
    om du har köket lidingö eller ståt vill jag gärna se.
    samma med duvbo men då med glasskåpen..

tack

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-04 12:48

häpp. alla länkar blev visst Ståt skåpen...
    gör om det då.

Duvbo www.ikea.com/PIAimages/41806_PE136397_S4.jpg

och lidingö www.ikea.com/PIAimages/49366_PE145303_S4.jpg

• Svar på tråden kan man blanda skåpen på ikea?
  • Marvinna

Jag tror att du kan blanda relativt fritt bland skåp och dörrar när det gäller kök. Har för mig att jag läst något om det på ett IKEA-varuhus.

• Tjej 83
    Marvinna skrev 2008-04-04 12:50:24 följande:
    Jag tror att du kan blanda relativt fritt bland skåp och dörrar när det gäller kök. Har för mig att jag läst något om det på ett IKEA-varuhus.
    tänkte om de är samma vita färg o de passar ihop.
    ibland skiljer de sig lite på nyanserna..

har långt till ikea så kan inte bara åka dit o kolla.
  • Marvinna

Det bästa är väl kanske om du ringer och frågar? Vad jag kommer ihåg så är lidingö mer vit än vad ståt är...men jag kan komma ihåg fel....hmmm...svår fråga det där.

• Piggley Wink

Lidingö och ståt är inte exakt lika i kulören. Vi ska ha Lidingö men med ståts täcksidor. De hade det uppsatt så i affären och jag kunde inte se nån skillnad iaf. Kanske det blir mer skillnad om man har luckor brevid varandra... Täcksidan är ju bara 1 com tjock *funderar*

• Tjej 83
    Marvinna skrev 2008-04-04 12:59:48 följande:
    Det bästa är väl kanske om du ringer och frågar? Vad jag kommer ihåg så är lidingö mer vit än vad ståt är...men jag kan komma ihåg fel....hmmm...svår fråga det där.
    jo nån kan ju säga de är likadana men själv ser man stora skillnader.
    svårt det ska va då. varför kunde inte duvbo o ståt ha finare glasskåp så slipper man problemen hehe
    eller lidingö ha finaare lådor
  • Dundermamman

Jag skulle åka till Ikea och jämföra luckorna mot varandra! Be personalen sätta på en vitrinlucka från Lindigö på ett Ståt utställningskök!

Jag har blandat Nexus släta ekluckor med Tidaholms vitrinluckor! Det syns ingen skillnad trots att Nexus är fanér och Tidaholm är massiv! Täcksidorna och socklarna är ju ändå detsamma till alla deras ek-kök!
    Se gärna på mina bilder om du tycker att det ser tokigt ut!

• Tjej 83
    Dundermamman skrev 2008-04-04 13:43:48 följande:
    Jag skulle åka till Ikea och jämföra luckorna mot varandra! Be personalen sätta på en vitrinlucka från Lindigö på ett Ståt utställningskök!Jag har blandat Nexus släta ekluckor med Tidaholms vitrinluckor! Det syns ingen skillnad trots att Nexus är fanér och Tidaholm är massiv! Täcksidorna och socklarna är ju ändå detsamma till alla deras ek-kök!Se gärna på mina bilder om du tycker att det ser tokigt ut!
    de såg lite mörkare ut men kanske ljuset gjorde de?
    men annars såg de¨likadant ut ja.. lättare o se live med.
    förresten så va de grymt snygga tapeter hhe
Svar på tråden kan man blanda skåpen på ikea?