• Gnutt

Hur sminka undre fransraden?

Behöver lite tips och råd ang smink på undre fransraden. Alltså vad ska mna ha, eyeliner eller???
    Det blir bara kladdigt efter tag, allt hamnar likson under ögat.

Vad ska jag använda för nåt? Vill gärna ha nåt åt det bruna hållet. Tips och trix??!!

• Svar på tråden Hur sminka undre fransraden?
  • Toyna

räcker det inte med mascara?

• Toyna

jag brukar även använda liiite kajal oxå.

• Gnutt

Det blir liksom inte bra med mascara, ser konstigt ut på mig....

• fenixen

jag brukar ha lite kajal innanför de nedre fransarna och lite mascara.

• Spartacus

det finns inga regler när det gäller smink, det beror på vilken effekt du vill ha!

att låta bli den undre raden helt ger också en speciell effekt, så brukar jag ha det det till vardags... men dom alrla flesta brukar ju vilja "rama in" ögonen och då räcker det egentligen med att bara nudda med mascara-borsten på undre fransarna, du behöver inte ens dra ordentliga drag utan bara dutta ett par gånger så blir det lite färg...

till fest kan man ju lägga till kajal och lite extra mascara.

• Wind Up Toy

det finns vattenfast kajal eller om det då kallas eyliner men ser ut som en kajal heter christian Dior den jag använder den tycker jag e bra den smetar inte så mkt.

men vill jag att det ska vara mera markkant använder jag en vattenfast flytande eyeliner.

• Suzy QX

Det jag använder är flytande kajal, sen har jag tops att rätta till om det kladdar utanför. Sen brukar det hålla sig på plats.

Jag har även börjat med lite ögonskugga under ögat med för att få lite effekt.

Kör även med mascara på underfransarna..

• willelille

jag kör med en svag och smal linje med brun ögonskugga under fransarna, och så lite mascara.

• engeln83

brukar ta kajal, lagom tjockt

• Fluffguf

Jag använder antingen kajal som jag suddar eller en tunn linje med mörk ögonskugga. Mascara kan jag inte ha, jag ser ut som en vampyr

Svar på tråden Hur sminka undre fransraden?