• älskade baby

NEJ!! Jag har ätit aioli minst 20 ggr o får nu reda på att man inte får äta det.

Nej det får inte vara sant, hade inte en tanke på att man inte får äta aioli. Står att man inte skall äta tex majonäs eller aioli eftersom det innehåller råa ägg. Tänk om jag skadat mitt barn nu..Orolig

• Svar på tråden NEJ!! Jag har ätit aioli minst 20 ggr o får nu reda på att man inte får äta det.
  • La Lola

Bor du i ett annat land?
    För här i Sverge får man käka ägg i alla former!

//Gordon Ramsay är min idol
  • Chizandra

ja fast råa är kanske inte så bra...

men jag tror inte att det är någon fara. Är du orolig så prata med MVC.
    men jag har ätir majonnäs när jag var gravid...å jag har två friska barn.

♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • IngGa

Köpt majonäs innehåller oftas äggpulver vilket inte är någon fara. Det ä väl isf om du gör majonäsen själv och använder råa ägg. Men som la lola skrev så är det ingen fara alls här i Sverige!

• La Lola
    Chizandra skrev 2008-04-04 15:33:25 följande:
    ja fast råa är kanske inte så bra...men jag tror inte att det är någon fara. Är du orolig så prata med MVC.men jag har ätir majonnäs när jag var gravid...å jag har två friska barn.
    Jo, råa är ok i Sverige! Och i Finland och i Norge.

Våra ägg kontrolleras o salmonella är dessutom inte fosterskadande.
    //Gordon Ramsay är min idol
  • Lilla i

Varför skulle man inte få äta aioli??? Det enda jag kan komma på är salmonella och det skulle du ha märkt om du fått.
    Sverige har som sagt inga restriktioner mot det och eftersom Sverige har restriktioner mot i princip allt annat så är det nog ingen fara.

• Chizandra
    La Lola skrev 2008-04-04 15:34:21 följande:
    Jo, råa är ok i Sverige! Och i Finland och i Norge. Våra ägg kontrolleras o salmonella är dessutom inte fosterskadande.
    okej...jag trodde faktiskt inte dte var okej att äta råa ägg.
    I och försig har jag aldrig  gjort det gravid som ikke *skrattar*

men de säger ju alltid att man ska äta vällagad mat osv.
    så det var en slutsats från mig bara.
    Men du värkar säker så du har väl kollat.
    Man lär sig ngt nytt varje dag!
    ♥ ~ Prins född -03...nu en liten sessa född 25/10 -07~ ♥
  • varfördåför

nuförtiden nnyaste rönen är attd et är ok, men i mammapraktikan står det att an inet ska äta hemmagjord majonäs då den innehåller råaägg.

men nu ska det visst vara ok, presis som att det nu är ok att äta tex gädda

När får vi en Gloria?
  • Susanne1981

Som flera påpekat så är råa ägg helt ok i sverige. Hoppas du känner dig lugnad nu TS.

Svar på tråden NEJ!! Jag har ätit aioli minst 20 ggr o får nu reda på att man inte får äta det.