• Golde

Ett effektivt tips för hälsan, för vitare tänder, viktminskning, smärtlindring etc etc etc

Jag tror att de flesta aldrig har hört talas om en hälsofrämjande åtgärd som kallas för "oil pulling". Det finns så otroligt många hälsofördelar med oil pulling och jag vill tipsa er om detta, och samtidigt starta en tråd för oss som oil pullar.

www.quantumplus.us/OilPulling.html

Så här är det.
    Vi får i oss massvis med skadliga ämnen från maten vi äter, storstadsluft etc. Mycket samlas i blodet. En ukrainsk läkare upptäckte att om man tar en matsked olja, tar det i munnen och swishar runt oljan i munnen genom 'sip, suck and pull through the teeth'. Det smakar ingenting och är inte äckligt. Vad som händer är att enzymer aktiveras som drar ut gifterna från blodet och samlas i oljan som man har i munnen. Efter att man har swishat runt oljan i 15 minuter så ska man spotta ut oljan, det är viktigt att den inte sväljs då innehållet är som sagt giftigt. Inte farligt men inte nyttigt. Om man har swishat ordentligt så är oljan inte gul längre utan den har blivit alldeles vit, och man har då gjort av sig med diverse onyttiga ämnen i kroppen.
    www.oilpulling.com/ kan ni läsa mer om förklaringar samt beskrivningar till hur man gör.

Jag har gjort oil pulling sedan förra året och har märkt av stora förbättringar. Först märkte jag att mina tänder blev mycket vitare, därefter att ämnesomsättningen ökade, fick starkare immunförsvar, blev mycket friskare och de problem som jag hade med handlederna försvann. Detta är bara några exempel, det viktiga är att jag mår helt enkelt mycket bättre och det är inget sammanträffande att min hälsa förbättrades då jag började med oil pulling. Utan det är tack vare det som jag mår bättre. Jag har tipsat om detta till vänner och familj och alla är jättepositiva till oil pulling.

www.quantumplus.us/OilPulling.html är en annan sida med information. Om ni vill ha mer info, googla "oil pulling" och ni får massvis med svar.

Jag hoppas att inte denna tråd dör ut och att ingen svarar, vilket har varit fallet ett par gånger tidigare då jag har tipsat om oil pulling på familjeliv. Om ni provar, skriv gärna hur ni märker av hälsoförbättringar och vad ni tycker.

Prova, ni kommer inte att ångra er !

• Svar på tråden Ett effektivt tips för hälsan, för vitare tänder, viktminskning, smärtlindring etc etc etc
  • Sportiz

Finns det forskning kring detta? Vetenskaplig alltså..

• Golde

Mannen som kom på detta är ju en läkare, Dr. F. Karach, så det är mycket möjligt att det finns vetenskaplig forskning på detta. Du kan ju googla och se vad du hittar .

Jag är lite nyfiken på en sak Sportiz, vad gör det för skillnad om det finns vetenskaplig forskning? Det förändrar ju inte resultatet och alla de fördelar som finns med oil pulling.
    Jag tror att folk kan ibland vara lite väl cyniska till att prova sånt som är nytt, jag säger inte att du är det utan talar rent generellt. Det finns ju som sagt inga nackdelar med oil pulling, det är ingen som tjänar på att man oil pullar förutom ens egen hälsa då.

• olpansfamilj

Vilken olja?
    Hur ofta?
    Men hur kan det rensa blodomloppet om den inte ens rör vid blodet?

• Golde

Vanlig solrosolja är bäst då den är helt smaklös, gärna en som är så ljus som möjligt för det är då bättre kvalité på oljan. Det står så här på hemsidan "The recommended oils to use are Sunflower Oil, Seasme Oil. We are receiving many emails about which oil to use. Our experience with thousands of people across the globe says USE COLD PRESSED OIL as first choice, if it is not available use REFINED OIL ( which seems to be effective in the process too). We have observed that any oil other than SUNFLOWER or SEASME may not be effective."

Jag har provat med sesamolja men kan inte rekommendera det då det inte smakar bra..

Det bästa är att göra det på morgonen innan frukosten, man ska dock inte äta något före, inte ens dricka vatten.
    Jag vet tyvärr inte det tekniska i hur det fungerar men jag har här nedan kopierat in lite text från hemsidan www.oilpulling.com.

Dr. F. Karach, M.D., presented a paper before the All-Ukrainian Association. The meeting was attended by oncologists and bacteriologists belonging to the Academy of Science of the USSR. Dr. Karach explained an unusual simple healing process using cold-pressed oils.
    The results of this therapy invoked astonishment and doubt concerning the contents of his report. However, after further examining the workings of the oil therapy, one has but to then test it on oneself to prove its validity and effectiveness. It is most astonishing that such results can be achieved with this absolutely harmless biological healing method. This simple method makes it possible to effectively treat the most varied diseases, in some cases enabling one to avoid surgical intervention and the taking of medications that can have harmful side effects.The exciting factor of this healing method is its simplicity. It consists of swishing cold-pressed oil in the mouth( Sunflower or Seasme, Pl. note you don't need to go for organic oils only, A normal refined sunflower oil bought from any supermarket proven to be effective in many people). The healing process is accomplished by the human organism on its own. In this way it is possible to heal cells, tissue and all organs simultaneously; the body itself gets rid of toxic waste without disturbing the healthy microflora.

The method

In the morning before breakfast on an empty stomach you take one tablespoon in the mouth but do not swallow it. Move Oil Slowly in the mouth as rinsing or swishing and Dr Karach puts it as ' sip, suck and pull through the teeth' for fifteen to twenty minutes. This process makes oil thoroughly mixed with saliva. Swishing activates the enzymes and the enzymes draw toxins out of the blood. The oil must not be swallowed, for it has become toxic. As the process continues, the oil gets thinner and white. If the oil is still yellow, it has not been pulled long enough.It is then spit from the mouth , the oral cavity must be thoroughly rinsed and mouth must be washed thoroughly. Just use normal tap water and good old fingers to clean.

Clean the sink properly, you can use some antibacterial soap to clean the sink. Because the spittle contains harmful bacteria and toxic bodily waste. If one were to see one drop of this liquid magnified 600 times under a microscope, one would see microbes in their first stage of development.

It is important to understand that during the oil-pulling/swishing process one's metabolism is intensified. This leads to improved health. One of the most striking results of this process is the fastening of loose teeth, the elimination of bleeding gums and the visible whitening of the teeth.

The oil pulling /swishing is done best before breakfast. To accelerate the healing process, it can be repeated three times a day, but always before meals on an empty stomach.

Precautions

(a) Do not swallow. The oil should be spat out. But inadvertently if you swallow there is nothing to worry. It will go out through faeces. Nothing is to be done.

(b) If you are allergic to a particular brand of oil, change the brand of oil or oil itself to different oil.

(c) Sunflower and Sesame oil have been found to be equally effective in curing diseases. Other oils were not found to be as good. Do not blame oil pulling by practicing with other oils. Use refined oils.

• Golde

Results of Oil Pulling

The result of this healing research has attracted amazement and resulted in further research. This additional research concerning Oil Therapy has now been thoroughly documented, especially with regard to physiological similarities between individuals. It is surprising that through this biological healing method a wide variety of symptoms have unquestionably disappeared without any side-effects. This simple method makes it possible completely heal such a wide variety of diseases which would normally be treated by an operation or by powerful or potent Drugs, usually with significant side-effects.

The simplicity of this healing system in which Oil is swirled backwards and forwards in the mouth, is due to the stimulating effect which it has on the body's eliminatory system.
    Through this method it is possible to heal individual cells, cell conglomerates such as lymph nodes and more complex tissues such as internal organs simultaneously. This occurs because the beneficial microflora throughout the body are provided with a healthy continuum. Without this natural bodily intrusive element evinced by the microflora the usual pattern of human health tends to lean towards illness rather than wellness. Dr. Karach anticipates that regular application of this treatment by reversing this process so that wellness is the dominant state of the human body is likely to increase the average human lifespan to approximately 150 years, double the present life expectancy.
    Dr. Karach is supported in this view by other colleagues in the world.

By means of this treatment {Oil } it is invariably the result that diseases like migraine headaches, bronchitis, diseased teeth, arterio thrombosis, chronic blood disorders such as leukemia, arthritis and related illnesses, neuro physiological paralysis, eczema, gastro enteritis, peritonitis, heart disease, kidney disease, meningitis, and women’s hormonal disorders are completely eliminated from the organism. The benefit of Dr. Karach's method is that the oil therapy heals the whole body in perpetuity. In terminal diseases such as cancer, Aids and chronic infections this treatment method has been shown to successfully replace all others. Dr. Karach has successfully healed a chronic leukemia patient with 15 years of harsh treatment methods behind him. Acute arthritis in 1 patient who was totally bedridden was removed from his body in 3 days with no inflammation apparent.

• Linelle

Vill någon vänlig själ dra detta på svenska ? Jag är jättenyfiken:=)

• Golde

Linelle, det är lite långt att översätta hela texten till svenska men om du ställer lite frågor så kan jag försöka svara på dem istället.

• Snorkis
    krabban skrev 2008-04-07 11:31:46 följande:
    bullshit!
    Va? Vet du det?
  • Golde

Krabban, vilken himla trist kommentar av dig!

Jag tänker dock inte ens bemöda mig om att ta reda på varför du har en sån taskig attityd, du får tycka vad du vill. Det samma gäller självklart för er andra som läser detta.

Jag tänker INTE börja försvara oil pulling i den här tråden.

Skälet till varför jag berättade om oil pulling överhuvudtaget var för att det har hjälpt mig och många andra som jag känner, och tydligen miljontals andra också om man googlar om det på nätet, och tänkte att det kanske är fler som får nytta av metoden. Om ni inte vill testa, fine, couldn't care less. Ni behöver dock inte skriva i den här tråden och komma med trista kommentarer.

• Callina

Golde: hur snabbt började du märka av förändringar?

• Starkast

Spännande!
    Absolut värt att prova. Man har ju inget att förlora.

Undrar också hur lång tid det tog innan du/andra du känner har märkt av effekt.

15min/dag solros eller sesam direkt på morgonen. Var det korrekt så?
    Vet du om det gör någon skillnad på morgon/dag eller kväll?

• Callina

Alltså, man har ju inte så mycket att förlora på att prova? Och att köpa lite extra solrosolja kan jag kosta på mig.

• Snorkis

Funderar faktiskt på att prova.. men jag undrar hur det känns i munnen efteråt? Jag menar, det är ju olja... blir det inte en hemsk hinna på tänderna och så..?

• Callina

Kan man använda oliv eller rapsolja?

• Golde

Va kul att det händer lite i tråden :)!

Angående tiden för förändringar så varierade det. Inom en vecka så märkte jag av att mina tänder blev klart vitare, påsar under ögonen försvann samt att mitt sötsug och sug för att småäta försvann totalt. Inom ett par veckor märkte jag av att min hy förbättrades och att jag såg fräshare ut. Jag märkte av att besvär med mina leder försvann efter runt 3-4 veckor. Jag har alltid haft lite problem med mitt hormonsystem med oerhört oregelbunden menstruation, den har stabiliserats helt och hållet efter runt 5 månader, vilket är helt underbart! Mitt immunförsvar stärktes nästan omedelbart och när andra i min närhet (de som inte gör oljegrejen)blev sjuka av förkylningar, magsjuka etc etc klarade jag mig alltid. Andra förändringar som jag märkte av tog runt 1-3 månader.

Jättebra Callina att du hittade en svensk länk! Det underlättar för många. Använd solrosolja eller sesamolja då effekten blir bäst av dessa. Du kan ju använda olivolja och rapsolja också om du så vill men jag har hört att det inte ska smaka så bra och att effekten inte blir optimal. Just det, använd kallpressad olja om det finns.

Jenny F, personligen föredrar jag solros framför sesamolja, då jag tycker det senare alternativet smakar yäk.. Du kanske känner annorlunda, du kan ju prova med båda och sen välja det som du föredrar. Gör mellan 15-20 minuter, det märker du själv. Om det är så att oljan inte är upplöst så har du inte swishat tillräckligt, det ska alltså se ut som vitt skum/vätska när man spottar ut oljan. Man kan göra uppemot 3 gånger per dag, jag märkte dock att personligen fungerar det inte för mig att göra oil pulling sent på kvällen för jag har då väldigt svårt att somna. Däremot på morgonen innan frukost och ibland innan lunch eller middag brukar jag göra det. Jag märkte att när jag gjorde 3 gånger per dag så minskade jag nästan direkt i vikt, samt att kroppen automatiskt fick ett sug för vatten så jag drack enkelt runt 2 liter vatten per dag.

Snorkis, det smakar ingenting efter att ha haft oljan i munnen, speciellt inte om man har fått det vita skummet/vätskan. Det är dock viktigt att man sköljer munnen med vatten ordentligt efteråt. Jag vet att vissa använder sån där fluorsköljarvätska eller att de borstar tänderna efteråt men jag har aldrig tyckt att det behövs. Det gör man som man själv vill.

Svar på tråden Ett effektivt tips för hälsan, för vitare tänder, viktminskning, smärtlindring etc etc etc