Ett effektivt tips för hälsan, för vitare tänder, viktminskning, smärtlindring etc etc etc
Jag tror att de flesta aldrig har hört talas om en hälsofrämjande åtgärd som kallas för "oil pulling". Det finns så otroligt många hälsofördelar med oil pulling och jag vill tipsa er om detta, och samtidigt starta en tråd för oss som oil pullar.
www.quantumplus.us/OilPulling.html
Så här är det.
Vi får i oss massvis med skadliga ämnen från maten vi äter, storstadsluft etc. Mycket samlas i blodet. En ukrainsk läkare upptäckte att om man tar en matsked olja, tar det i munnen och swishar runt oljan i munnen genom 'sip, suck and pull through the teeth'. Det smakar ingenting och är inte äckligt. Vad som händer är att enzymer aktiveras som drar ut gifterna från blodet och samlas i oljan som man har i munnen. Efter att man har swishat runt oljan i 15 minuter så ska man spotta ut oljan, det är viktigt att den inte sväljs då innehållet är som sagt giftigt. Inte farligt men inte nyttigt. Om man har swishat ordentligt så är oljan inte gul längre utan den har blivit alldeles vit, och man har då gjort av sig med diverse onyttiga ämnen i kroppen.
På www.oilpulling.com/ kan ni läsa mer om förklaringar samt beskrivningar till hur man gör.
Jag har gjort oil pulling sedan förra året och har märkt av stora förbättringar. Först märkte jag att mina tänder blev mycket vitare, därefter att ämnesomsättningen ökade, fick starkare immunförsvar, blev mycket friskare och de problem som jag hade med handlederna försvann. Detta är bara några exempel, det viktiga är att jag mår helt enkelt mycket bättre och det är inget sammanträffande att min hälsa förbättrades då jag började med oil pulling. Utan det är tack vare det som jag mår bättre. Jag har tipsat om detta till vänner och familj och alla är jättepositiva till oil pulling.
www.quantumplus.us/OilPulling.html är en annan sida med information. Om ni vill ha mer info, googla "oil pulling" och ni får massvis med svar.
Jag hoppas att inte denna tråd dör ut och att ingen svarar, vilket har varit fallet ett par gånger tidigare då jag har tipsat om oil pulling på familjeliv. Om ni provar, skriv gärna hur ni märker av hälsoförbättringar och vad ni tycker.
Prova, ni kommer inte att ångra er !