• Familjen Pälsboll

Tilltugg till vitt vin?

Sambon kommer hem sent ikväll och jag tänkte vara redo med en flaska vitt vin och något tilltugg, eftersom det blir försent med något mer matigt. Kruxet är att jag dricker inte vin mer än en gång om året kanske så jag vet inte riktigt vad som passar till?
    Vet att han gillar räkor och aioli, eller ostbricka... Kanske kan göra någon lätt liten landgång, med räkor på?

Någon som har något mer förslag?

Fasoli Gino Borgoretto heter vinet och jag vet inte hur det smakar :)

• Svar på tråden Tilltugg till vitt vin?
  • anneliesb

Du kan ta små kex å ha på olivgegga.

• siamusen

Tunnbröd fyllda med lax och pepparrotsvisp som man rullar ihop och skär i mindre bitar kanske?

• Familjen Pälsboll

Olivgegga? :) Jag brukar göra egen tapenad, men utan fisk i, kanske skulle prova det till vinet, låter gott. Kanske kan skiva upp lite baguette och steka dom och sen ha på olivgegga. Saltiner har vi hemma, det funkar nog med olivgegga det med.

Om han hade tyckt om lax hade det varit en intressant rätt att prova, det ska jag nog göra till mig själv ;)

Tack för svaren!

• Mammassaga

Ostbricka passar ju absolut! Köp såna små "crostini" eller vad dom heter. haha ser ut som små "skålar" av något kexliknande, fyll dom med lite aioli och räkor. mums.
    tänk på att inte fylla för tidigt bara för då blir dom mjuka.

Gör såna små och nån ostbricka vet jag, säkert kanon..

Olika ostar, kex, lite druvor osv.

• Familjen Pälsboll

Oj tack, vad många bra svar! Nu blir det ju ännu svårare, nu måste jag ju välja nått! :D

• Abrakadabra

Åh, vitlöksbröd!
    Jag brukar göra med en röra av keso, pesto, hackade tomater och avocado och kanske lite purjolök. Matigt och gott.

Svar på tråden Tilltugg till vitt vin?