• Svimpe

Bulgarien i sommar

Vi skall resa till Bulgarien, Tsarevo i juni. Vi reser med en ettåring och en treåring.
    Nu undrar jag om någon varit där och vet om man ska ta med sig  texblöjor för hela semestern och annat man behöver ha med.

Har ni tips på vad man kan göra i Tsarevo, vi vill ta det rätt lugnt men om där finns nåt fint att se så vill man ju inte missa det.

• Svar på tråden Bulgarien i sommar
  • 3 barn i familjen

Hej! Jag har inte varit just i Tsarevo, men vi brukar semestra pa andra platser vid Svarta havet eftersom vi bor i Sofia. Det finns blojor (Pampers, Libero mm) och barnmat (Semper, Hipp, Nestle) i de storre mat-affarerna, men det kanske ar smidigare att ha med hemmifran sa man slipper leta efter affarer istallet for att njuta pa stranden.

• Svimpe

Någon mer som har några tips?

• raskan

ta med nappar... Vi va där i sommras å det va endast apoteken som hade nappar å dom va långt ifrån som dom här hemma... Tänk på att det kan vara mkt varmt. när vi va där i sommras va det värmebölja å sjukt varmt så vätskeerättning är att rekomendera.

• Doldis

Vi var där för 2 år sen med en 5-åring och 7-åring. Bägge två var i Bamseklubben och det var skönt för pappa och bonusmorsa... :)) Vi hade det jättemysigt, har väl inga tips direkt, hoppas ni får en härlig semester! Kan väl bara hoppas att hotellet inte rasar ihop för det gjorde det när vi var där...

Vi var JÄTTEglada att vi inte var i Sunny Beach med ungarna, för då hade jag varit livrädd att barnen skulle råka ut för något. Verkar ju vara ett riktigt suparställe, och dit vill man inte ha små barn. Nu har vi en 1-åring, och ska till Alcudia i sommar.

• Svimpe

Rasade hotellet ihopa....
    ....skall nog inte vara nån risk då det vi ska till är rätt nybyggt, vad jag förstått.

• Svimpe

nån mer som varit i Bulgarien, eller bara på solresa med små barn....vad ska vi tänka på?

• Vanja03

Jag tycker att de e barnvänligt, har varit i sunny beach. Ta med HÖG solskyddsfaktor, blöjor, välling(om ngn av barnen dricker det), mycket ombyten, en vagn med liggläge, nappar(3-4st), en napphållare, badblöjbyxor. Glöm inte att 4-åringen har rätt till samma bagage vikt som er vuxna så ni har gott om utrymme o packa ner allt i. Hoppas ni njuter av resan, har varit där 4år i rad o älskar landet men i år blir de inget då vi får en bebis i juni

• Vanja03

Glömde två saker Alvedon o vätskeersättning, skriver om jag kommer på ngt mer.

• Vanja03
    Svar på #1
    Bor ni i Sofia heltid? Kommer ni från Bulgarien?
  • 3 barn i familjen

Vanja
    mmm, vi bor har, jag ar svensk men min man bulgarisk. :)
    Jag alskar ocksa Svarta havet!!!! Langtar till sommaren nar vi ska dit! I lordags hade vi 28 grader har och da kande man att nu borjar sommaren narma sej!!!!

Svar på tråden Bulgarien i sommar