Sluta snusa!
Hej!!!
Jag vill sluta snusa! Finns det andra här som vill eller har gjort det som kan ge lite bra tips eller stöd? Tyvärr så kan jag inte "bara sluta", det har jag försökt, och jag klarar det inte
Hej!!!
Jag vill sluta snusa! Finns det andra här som vill eller har gjort det som kan ge lite bra tips eller stöd? Tyvärr så kan jag inte "bara sluta", det har jag försökt, och jag klarar det inte
Jag slutatde snusa med ett receptbelagt läkemedel
Vilket då och hur fungerar det?
zyban heter de...tabletterna dämpar abstinensen rejält..dock kan man få en del biverkningar. jag fick lite svårt att sova och vart lite yr men en baggis gemfört att försöka sluta utan läkemedel vilket jag oxå hade försökt med såååå många gånger.
ja, lite yr blir jag ju ändå! Jag har hört talas om zyban, en kompis har slutat röka med det. Biverkningarna skrämmer mig lite! Visste inte heller att det även fungerar på snusare. Det kanske skulle vara värt att testa!
Jag har slutat snusa med hjälp av nikotinfritt snus. Onico pepparmint använder jag. Visst är det tufft när abstinensen sätter in men sätter man sig ner och djupandas eller tar ett glas citron-vatten så går det över snabbare än man tror.
*kram*
Har just inhandlat en dosa onico , köpte den i torsdags, har också nicotinplåster hemma... Det är just abstinensen som är så svår! huvudvärk, stresspanik i kroppen! har svårt att hantera det. Om jag kunde isolera mig några dagar hade det fungerat fint, men det kan jag inte, känner att jag inte fungerar ihop med andra människor då det sätter igång!
Tuggummi måste du ju kunna ha?
Ja, kanske på jobbet... fast det känns inte ok att "läska"...