• Dompans mamma

Människan är inte gjord för att äta kött...

Nå. vad säger ni?

Jag är själv vegetarian, men låter min son äta kött. Det är ju mitt val att vara veg. inte hans...

Med detta menar jag att jag inte vill göra ett påhopp på er som äter kött...

Vill bara höra era synpunkter.

Vad tänker DU efter att ha sett filmen?

MVH// Andréa

• Svar på tråden Människan är inte gjord för att äta kött...
  • Malindis

Jag är uppväxt vegetarian, men började äta kött i tonåren. Min mamma är fortfarande vegetarian.
    Jag ser inget fel att ge sin barn vegetarisk mat om man vet hur kosten ska se ut för att man ska få i sig allt man behöver som barn. Jag har då aldrig haft brist på något fast jag växt upp på vegetarisk mat.
    I dag så äter jag kött även om jag ofta väljer vegetariska alternativ i kosten då den maten oftast är godare.
    Vad det gäller filmen så tror jag inte på att vi inte skulle vara köttätare för det va ju nästan bara det som fanns under människans begynnelse. Vi har ju lärt oss att använda oss mer och mer vad naturen har att erbjuda.
    Men personligen tycker jag att man borde laga mer vegetarisk mat då den är mer lätthantering för kroppen. Och jag mår faktiskt bättre då jag äter vegetariskt.

• åsa1980

Jag är iallafall gjord till att äta kött och fisk!!!!

• åsa1980

Kan tugga med mina tänder både i kotlett, korv, kassler, kyckling, som faktiskt är lika hårda som äpple, annanas, kålrot mmm

• nilshugobollträ

kött är gott

• little mommy

funderar om det var nån grott människa som åt kött av misstag vilket gjorde att vi började äta kött. men jag tror inte heller våra kroppar är gjorda för att äta kött, det säger många doktorer och dietister. protein är inte så viktigt att få i ett sånt överflöd (som vi gör idag) och det kan man få i sig från andra saker. och framför allt ska man äta kött ska man inte göra det varje dag..

• Andaloal

Tänkte på det där inatt då jag hamnade in på akuten så visade dom ett program på animalplanet. klockan var runt 5 finsk tid.
    Dom visade babianer (apor) som åt kött. De fångade någe hjortar eller vad de var och åt. Så kan babianen så kan vi.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • åsa1980

Fisk är också otroligt viktigt!!! Blanda kött, fisk fågel och grönt så blir det nog bra!!!

• Miss Lina

Allt som går att ätas är till för att ätas, människan åt kött innan dom viste ordet av vad frukt och grönsaker är!

Skulle bara kunna äta kött om det gick =)

Svar på tråden Människan är inte gjord för att äta kött...