Lockigt hår efter graviditet/av amning??
Är det nån annan som fått det? Har det försvunnit??
Är det nån annan som fått det? Har det försvunnit??
Jag fick det & det försvann inte!
Nej, men min kusin var blond tills hon fick sitt första barn. Sedan dess är hon brunett, alla tror att hon färgat håret men icke... och hennes äldsta barn fyller 18 i år...
Jag har alltså fått det på bakhuvudet, ser ju spännande ut när det inte är hela huvudet...
Jag har fått mer och mer lockar efter mina graviditeter!
Och dom har inte försvunnit både på gott och ont!
Jag fick oxå lockar efter amningen, eller tillbaka kanske det heter för jag var lockig som liten. Det har inte försvunnit men är inte lika bångstyrigt längre, var som värst precis efteråt.
Ja Fick lockigt hår under första graviditeten och det kvarstod ca 1 år efter avslutad amning men återgick till den lockighet jag hade innan. Andra graviditeten blev håret ännu lockigare än vid första graviditeten/amning och nu vid amningen är det ännu värre. Hoppas att det går tillbaka!
Jag har definitivt fått lockigare hår efter graviditet och amning. För 10 år sedan var mitt hår spikrakt, nu är det alltid vågigt och om jag sätter i hårprodukter efter att jag tvättat håret är det rejält lockigt.
Håret kan ju verkligen förändra sig mycket när hormonerna lever rövare i kroppen. Själv blev jag rejält lockig i puberteten, men inte så mycket av att vara gravid (då blev jag mörkhårig istället).
Min mamma har också bytt färg och hårkvalitet genom livet. Hon föddes ljusblon, blev mörkblond i puberteten, ljusbrun i håret efter två graviditeter och fick nästan svart hår i klimakteriet.
Mamma fick rakare hår efter syrran och lockigare än någonsin efter att hon fick mig . Antagligen därför hon hade velat ha ett barn till för hon trodde att håret skulle bli rakt igen.
En kompis fick hår som blev som hästtagel vid graviditeten, annars har jag tidigare bara hört att folk blivit mörkare.
Ja, jag blev lockig efter graviditet och innan är jag SPIKRAK i håret. Lockarna gick inte ens att platta ut. Kommer inte ihåg när det "ordnade" till sig igen, kanske ett tag efter att jag slutat amma? Idag är håret spikrakt som innan.
Jag hade lockigt hår, som istället blev rakt. Nu börjar mina fina korkskruvar sakta men säkert visa sig igen, dyrt 1,5 år efter förlossningen.
Jag hoppades på lockar, men icke. =(
Hmmmm, mina lockar bak på huvudet har blivit raka och lockarna vid tinningarna har blivit galet krulliga..... ser konstigt ut
Japp här har ni en till som fått lockigare hår efter graviditeten
Och jag är helnöjd med det
Lockar och lockar, men rejält fall i håret fick jag efter andra graviditeten. Har jag i produkter så ser det lockigt ut. Jag har haft totalt spikrakt hår innan. Dottern är tre år nu och "lockarna" håller i sig. Köpte t o m en plattång i vintras!
Mitt hår var spikrakt, men har blivit lockigt efter graviditeterna. Dock inte allt hår så det ser rätt konstigt ut. Nu är det 1½ år sedan yngsta barnet föddes och håretär lika lockigt.....
Ja, så blev det ju grått också.... Kul =(