• Anonym (Snurrig)

Hur göra slut på bästa sätt?

Jag har nyligen separerat och är nu tillsammans med en man... Men jag känner att det inte är rätt. Jag har nog inte samma känslor för honom som han har för mig. Jag TRODDE att jag hittat rätt - men ack va fel jag hade. Han är verkligen en toppen kille! Jätte snäll, omtänksam och tyvärr väldigt känslig.

Antar att jag kasta mig in i nåt som jag inte var redo för.

Hur gör man slut på bästa sätt? Jag vill ju inte såra honom mer än nödvändigt! Att avsluta förhållanden är inte något jag är van vid, då jag varit gift länge...

• Svar på tråden Hur göra slut på bästa sätt?
  • Anonym

säg till honom att d har gått lite för fort fram å att du behöver tid å tänka igenom vad du själv vill m livet:)innan du ger dig in i en relation,d måste han väl acceptera utan å bli ledsen.sen efter ett tag hör du av dig till honom å berättar att du hellre vill vara singel just nu men han e toppen å allt d där men d går bara inte just nu !

• Josean

Säg det till honom som du sagt här. Om han nu ör en bra kille förtjänar han att få veta det ögaför öga och dessutom få fråga varför samt att du ger ärliga svar. Det tycker då jag är på "bästa sätt".

Lycka till!

• Josean

Måste bara få säga att detta med att man vill ta ett uppehåll och tänka osv är inte schysst mot den ndra om man inte har för avsikt att fortsätta förhållandet. Då hållar man ju den andra på halster bara för att man själv är feg och hindrar den från att gå vidare och bearbeta "dumpningen" medan man själv är på god väg.

• sagalisa

Hej! Det finns aldrig ett bra sätt att göra slut på tyvärr. Men är det så du känner så tycker jag att du gör helt rätt, ju tidigare desto bättre! Ju längre tiden går desto större chans att han blir ännu mer sårad och kan känna sig lurad. Det är nog som du säger...du skulle ha väntat ett tag till innan du inledde ett nytt förhållande, men samtidigt är det väldigt lätt hänt eftersom man ofta känner sig väldigt ensam efter en separation´....vet vad jag pratar om, har tyvärr varit i liknande sits som dig .
    Berätta för honnom hur du känner och var helt ärlig! Det vinner du på i slut ändan! Kommer du forsätta i detta förhållande så kan jag gissa på att du kommer må väldigt dåligt till slut...och det är kanske det sista du behöver.... Lycka till!

• annmi

Säg som det är,att detta gått för fort.

• Anonym (Snurrig)

Tack för alla goda råd!

Jo, bäst är väl kanske att säga ungefär som jag beskrivit ituationen här... Mår så ruskigt dåligt över att behöva göra det dock - han har nämligen sagt att han älskar mig! :-O

Svar på tråden Hur göra slut på bästa sätt?