• Aquila

Billigt med barnkläder i Spanien?

Vi sticker till Altea nu på måndag och efter att ha spanat in hela källarförrådet kan jag nu konstatera att vi har inte har några sommarbyxor till 6-åringen.

Finns det billiga byxor i bra kvalitet där nere eller måste jag ta mig en toksnabb sväng in till stan?!

• Svar på tråden Billigt med barnkläder i Spanien?
  • Aquila

När var det?

Caffreys skrev 2008-04-05 14:40:38 följande:
    När jag sist var i spanien så låg priserna ungefär som här hemma.
  • Aquila

Ok.
    Vet du...jag kör en viiiiiild chansning och hoppas att det löser sig ändå. De har ju barn där med och alla är ju inte miljonärer...Skrattande Tack för svaret!

• bebben Elias mamma

Jag har bott i Spanien och jag tycker att kläderna är rätt mycket billigare där, men det beror ju på var man handlar. På de stora varuhuset där de säljer mat, elektronik och allt möjligt i samma affär, där har de fina kläder med till bra priser. Billigare än H&M iallafall. T.ex. Eroski och Carefour brukar finnas i alla städer.

En kedja som också har bra och billigt med barnkläder är Dunnes store, Zara brukar ha medelpriser och fina kläder. Sen Charanga, Mayoral och Corte Ingles har jättefina men dyrare kläder.

• Aquila
    bebben Elias mamma skrev 2008-04-05 16:21:45 följande:
    Jag har bott i Spanien och jag tycker att kläderna är rätt mycket billigare där, men det beror ju på var man handlar. På de stora varuhuset där de säljer mat, elektronik och allt möjligt i samma affär, där har de fina kläder med till bra priser. Billigare än H&M iallafall. T.ex. Eroski och Carefour brukar finnas i alla städer. En kedja som också har bra och billigt med barnkläder är Dunnes store, Zara brukar ha medelpriser och fina kläder. Sen Charanga, Mayoral och Corte Ingles har jättefina men dyrare kläder.
    Det låter ju jättebra! Har kopierat ditt svar så jag kan ta med dit. Tack!!
  • decimeter

Vi var i spanien förra året och köpte en del Jeans åt killarna. vi köpte dem på marknad i Santa Paula och de kostade väl ca 70kr paret. De har hållit bra och är fortfarande fina!

Svar på tråden Billigt med barnkläder i Spanien?