• Fru Kirta

SMS försvinner efter jag läst dem

Problemet har uppstått efter batteriet senast tog slut i min mobil och hela telefonen blev avstängd. När jag hade laddat om den, uppkom alltså problemet: när jag får sms, kan jag läsa det som vanligt, men när jag sedan stänger den,åker den inte in i inkomna sms, utan försvinner helt. Har tömt massor med sms från inkomna, trodde det kanske var för att jag hade för många sms där. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har Nokias N76.

• Svar på tråden SMS försvinner efter jag läst dem
  • Myten

Du skrev att batteriet tog slut helt och mobilen stängde av sig. Har du ställt in klockan efter det?
    Om inte så ligger förmodligen dina SMS längst ner i inkorgen, för de är tidsstämplade med fel tid och datum.

• piixelslyna
    Myten skrev 2008-04-05 15:37:27 följande:
    Du skrev att batteriet tog slut helt och mobilen stängde av sig. Har du ställt in klockan efter det?Om inte så ligger förmodligen dina SMS längst ner i inkorgen, för de är tidsstämplade med fel tid och datum.
    Klockan behöver man ju bara ställa in om man tur ur batteriet. Vilket jag fattade det som att ts ej hade gjort.
  • Myten
    piixelslyna skrev 2008-04-05 15:39:42 följande:
    Klockan behöver man ju bara ställa in om man tur ur batteriet. Vilket jag fattade det som att ts ej hade gjort.
    Nej, men om batteriet är så slut att telefonen stänger av sig själv så är det att likställa med att batteriet tas ut. Samma "problem" kan alltså uppstå.
  • Fru Kirta

Tack, nu hittade jag alla sms. Av någon anledning var det första sms som alltid kom upp när jag gick till inkomna den sista som jag fick innan telefonen stängdes av. När jag bläddrade uppåt hittade jag alla nya sms. Hade bara bläddrat neråt hittills och där låg ju bara äldre sms

Svar på tråden SMS försvinner efter jag läst dem