Barnvagn, Teutonia Mistral S?
Hej!
Vi ska bli föräldrar till sommaren och har börjat titta på barnvagn. Vi funderar på en Teutonia Mistral S. Tacksam för åsikter om denna.
Hej!
Vi ska bli föräldrar till sommaren och har börjat titta på barnvagn. Vi funderar på en Teutonia Mistral S. Tacksam för åsikter om denna.
Hej!
Vi beställde en sådan för ett par veckor sedan nu. Kan ju inte lämna någon rapport om hur den fungerar när man väl har sin bebis och ska använda den, men vi tyckte vagnen verkade bra och att den uppfyllde våra kriterier. Lättkörd var den och med bra fjädring.
Vi har varit jättenöjda med våran! Våran har inte svängbara hjul fram dock som dom nyare modellerna verkar ha?
Men som vagn är den toppen!
Theia, det finns en modell som heter Mistral, och det är väl den ni har. Den finns fortfarande att köpa. Sedan finns det en som heter Mistral S, och den har svängbara framhjul. Så det hänger inte på om vagnen är ny eller inte, utan bara på vilken modell man vill ha.
Ok... Våran hette mistral S när vi köpte den
Det är en sådan med svängbara hjul framtill som vi är intresserade av. Vi vill veta hur den beter sig på grusvägar, hur liggdelen är (vi har tänkt oss en duovagn) mm. All info vi kan få!
Har haft en sådan vagn i 1½ år. Är jättenöjd. Har ingen insats liggdel då vår son är adopterad och vi fick honom i vår vård när han var 6½ mån. Den är dock inte toppen att köra i snö, är mer en "stadsvagn". Eftersom vi som adopterar skall helst ha barnen vända emot oss för anknytningens skull, så har jag inte vänt på handtaget så mycket så sonen kan se frammåt, men de enstaka gånger jag gjort det så får man låsa hjulen då vagnen annars blir svårkörd. Jag har kört andras "Urban jungle vagnar med tre hjul och upplever att vår har varit bättre och kännts mer stabil.
/Embla253, nu gravid i v. 14