• Anonym

biverkningar, Sertralin?! illamående

Hej!

Jag äter Sertralin, är upp i 75 mg nu. Finns det någon annan som mår illa av dem, får även halsbränna..(jag är inte gravid)?

• Svar på tråden biverkningar, Sertralin?! illamående
  • Leesa

Jag äter Sertralin sen ett år tillbaka, har du just börjat med dom eller just ökat dosen?

Lisa + Michael = allt.
  • Anonym

Jag har just Ökat dosen, från 50 mg till 75, tror du att det kan vara orsaken? När jag åt den mindre dosen kände jag inte av biverkningar, men det kanske inte krävs så mycket för att man ska få dem?

• blondtjej

jag fick också illamående när ja började med mina.. fick över på ett par dagar, men har halsbränna nu.. Samband med sertralinet då kanske....

• Leesa

Ja, man kan ju bli lite sämre just när man börjar med dom eller när man ökar dosen. Kanske kan vara det då?
    Jag ligger på 100mg per dag och skulle jag missa en dag, så märks det direkt. Blir snurrig och mår illa.

Hoppas det ger med sig för dig!

Lisa + Michael = allt.
  • Anonym (75)

Jag äter nu 75 mg och känner av illamående ganska ordentligt. Har ätit i en månad nu. Började då med 25, sedan har jag ökat till 50 och nu 75 då. Men jag känner inte alls av att det hjälper mot depressionen... Känner bara illamående, lite yrsel ibland och vissa dagar kraftig huvudvärk.

• Anonym

Har ätit men fick sluta ef 8 veckor för mina biverkningar avtog inte helt. De var, illamående, viktnedgång ökad ångest, helt sömnlös, hjärtklappning, svettningar, yrsel, huvudvärk, sjuka sötsugnehov. typ 2 paket kakor på en minut. sexlusten nedsatt, helt förvirrad, trööt å pigg samtidigt.

• Anonym (75)

Jag känner mig också väldigt förvirrad. Har svår med koncentrationen och sånt. Kan sitta och prata med sambon till exempel, men känner mig helt borta.
    Min sömn har varierat jätemycket. Från nästan sömnlös till knappt vaken. Första veckorna sov jag knappt, vaknade ofta under natten, utan att nått störde och hade svårt att somna om. Sen för två veckor sedan sov jag som en stock! Sov lätt 12-14 timmar!! Hade inga problem att somna klockan 11 på kvällen, även om inte stigit upp före klockan 12 samma dag!
    Nu har jag återigen fått svårare att sova. Det dröjer länge innan jag somnar och jag vaknar mycket under nätterna. Dock har jag väldigt svårt att komma mig upp på morgonen så jag brukar stiga upp kring 10-tiden...

Svar på tråden biverkningar, Sertralin?! illamående