Marängtårta?
Om man köper färdiga marängbottnar, vad ska man då ha på och i tårtan? Alla tips mottages tacksamt då jag aldrig gjort marängtårta tidigare
Om man köper färdiga marängbottnar, vad ska man då ha på och i tårtan? Alla tips mottages tacksamt då jag aldrig gjort marängtårta tidigare
Pavlovatårta är enkelt. Köp svartvinbärsgelé och bred på ett lager. Bred på vispad grädde, tjockt lager ovanpå det. Garnera med kiwi och vindruvor till exempel. Allra godast är förstås om du bakar egen marängbotten för den blir lite seg. Superenkelt dessutom.
mosad banan med grädde, bärmos med grädde, chokladfromage, alla sorters fromage, lyxig glasssort.
Om man lägger mellan den ett tag innan servering så står den ock blir seg om det är så man vill ha den. Oftast är den ju godast om det blir en bit över efteråt:)
Jag älskar marängtårta - nu läskade du mig:)
Vispad grädde som är smaksatt med en stor mängd krossad dajm. Superenkelt och supergott.
banan, grädde, hackad dajm å jordgubbar!!!
Jag brukar göra någon av dessa varianter:
Vispa grädde med hallon eller jordgubbar.
Lägg på ett tjockt lager på första marängbotten. Lägg på den andra och bred över resten av gräddblandningen.
Den andra varianten görs på samma sätt fast du hackar Daim och vispar med grädden. Mums!
Oj vilka smaskiga tips! Tack!
Brukar man ha grädde uppepå som på vanliga tårtor med sockerkaksbottnar? Jag är som jag sa nybörjare i marängvärlden
Jag brukar inte ha grädde uppepå för jag tycker tårtan är så fin som den är ändå.
Just en sån tråd jag tänkte starta. Måste fixa en tårta som är både laktos- och glutenfri. Maräng blir ju perfekt. Kommer nog testa banan, grädde och mosade jordgubbar mellan och grädde och krossad daim som garnering. *mums*
Marängtårta är gott! Dock kan du inte förbereda den alltför lång tid innan efs den smälter... Vill man förhindra det kan man pensla bottnarna med smält choklad
Jag brukar ha en nästan onödigt tjockt lager grädde ovanpå men inget på sidan. Det ser lyxigt ut med lite tjusig garnering på.
jag har chokladpudding mellan marängerna o sen massa grädde o dajm. Ibland även jordgubbar på.
det blir supergott med lemon curd, krossad vitchoklad och jordgubbar.
Rostis: DET lät smarrigt!
det blir inte heller lika mäktigt som med grädde.... .