• vist

Tips för dagsutflykt för 3 åring i Dalarna, Västmanland, Gästrikland!!

Kommer att befinna oss mycket i södra Dalarna i sommar och försöker hitta aktiviteter och utflykter till min då 3 åriga dotter.

Furuvik är bokad!

Vet inte riktigt om Leksand sommarland är för stort för henne eller om det är prisvärt att åka dit?

Stockholmsregionen är avprickad eftersom vi bor där....

Men kan det finnas roliga dagsutflykter till Västmanland, Gästrikland eller övriga Dalarna!

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Tips för dagsutflykt för 3 åring i Dalarna, Västmanland, Gästrikland!!
  • vist

Har varit där utan vidare tips för just 3-åringar!

Men tack för tipset ändå!

• vist

Mälaröbo: Även fast man är rädd för tomten

Hon pratar fortfarande om att hon blev rädd för tomten i julas!

• SGN

Kanske Tomteland är bra att bearbeta skräckupplevelsen med .
    Det är verkligen ett bra ställe att resa till med en treåring.
    Gå in på deras hemsida för mer info.
    Det går säkert att kontakta turistbyråerna för mer information,
    det är många tillfälliga arrangemang som anordnas på sommaren.

• pallonhaj

Aqua Nova äventyrsbad i Borlänge.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • Trunken72

Tomteland på sommaren är bra.

I borlänge har de precis öppnat ett lekland innomhus. Har inte varit där ännu, men det kan vara ett tips för en regning dag (men det regnar väl aldrig på sommaren i sverige...)

Säterdalen, i Säter, har en jättestor lekpark och vatten att plaska i. Där är det jättemysigt att ha picknick. Sedan tror jag att de har djur där på sommaren också. Kostar ingenting.

• vist

Tack så hemskt mycket för alla tips!!

Finns det MER tips där ute!!

• myskatt

Aqua Nova är nog inte särskillt kul när man bor i Stockholm och har massa bad runtomkring .

Säterdalen är jättmysigt! De har färbod med djur etc. Fratidsmuseet kanske har nåt som passar mindre, har inte vart där själv.

Sala har en jättestor lekpark som är kul att rasta i ett par timmar.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • gosmamman

Eftersom ni ska till furuvik och kommer att vara i gävletrakten så är "rullsand" ett tips för en varm sommardag när man vill bada. Det är som en underbar utlandsstrand fast i sverige.

• missas mamma

www.gastrikland.com,här finns tips på aktiviteter

• strojes
    myskatt skrev 2008-04-13 19:52:38 följande:
    Aqua Nova är nog inte särskillt kul när man bor i Stockholm och har massa bad runtomkring .Säterdalen är jättmysigt! De har färbod med djur etc. Fratidsmuseet kanske har nåt som passar mindre, har inte vart där själv.Sala har en jättestor lekpark som är kul att rasta i ett par timmar.
    Kan du säga ungefär var man hittar den lekparken i Sala (för en som bara har passerat i kanten på sala på väg till Norberg från Stockholm)?
  • myskatt

Den ligger mitt i stan. När du kommer på RV70 kör du in i stan, vänster i stora rondellen och sen ser du den på höger sida precis efter "stadskärnan". Går inte att missa. Stor park med massa grejer och stora grönområden att ha picnick på.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • strojes

myskatt: Tackar! Den ska vi absolut besöka någon gång!

Svar på tråden Tips för dagsutflykt för 3 åring i Dalarna, Västmanland, Gästrikland!!