• lenabolin

ont i ryggen när man dricker alkohol

Nån mer än jag som får ont i ryggen ibland när man dricker alkohol. nån som vet vad det kan vara? Levern?

• Svar på tråden ont i ryggen när man dricker alkohol
  • Hemulia

Jag får ofta ont just där levern sitter... det stör mig något enormt, men å andra sidan dricker jag väldigt sällan.

En annan sak är att jag alltid blir helt seg i benen av alkohol. Ungefär som om jag varit ute och sprungit en mil och så känns de rastlösa.

Men det ger mig två anledningar till att undvika alkohol. =)

• Lurvenpajsaren

Jag har hört att det beror på att man är lite allergisk mot alkohol.

• lenabolin

jag dricker inte heller så ofta, men det är bra att jag får ont där ibland för det är väl ett tecken på att man ska sluta.

Coolt allegisk mot alkohol

• Lurvenpajsaren

Haha! Ja, en kompis till mig berättade det. Hon jobbar som sjuksköterska.

• lenabolin

hmm kanske man ska uppge när man söker akuten nästa gång..
    Några allergier - ja alkohol, men det får man väl knappast här.

• Lost in universe

Har fått så några få gånger när jag druckit, men verkligen inte varje gång. Jag dricker inte heller särskillt ofta annars.

• lenabolin

trodde jag va ensam om det. Det är det som är så kul med fl. Man hittar fler som är som en själv. Tänk om man hade haft fl när jag hade min första dotter då skulle man kännt sig mer trygg.

• TigerLily

Det är njurarna, alkoholen driver ut vätskan. Därför man får baksmälla t.ex. Samma sak kan man känna då man dricker för mycket kaffe å för lite vatten.

• Hemulia

Jag får ont på sidan om mellangärdet, har haft en inflammerad lever och det kändes likadant.
    Kanske är något annat jag känner av, gjorde det dock innan min lever blev dålig också.

Svar på tråden ont i ryggen när man dricker alkohol