• Dimisi

Kontaktplats på förskolan

Är det någon som har testat kontaktplats? Vi ska ha det några månader i sommar, maj-augusti. I vanliga fall går min två-åring 15 h/vecka eftersom jag är f-ledig med nya bebisen.

• Svar på tråden Kontaktplats på förskolan
  • Snorkis

Vad innebär en kontaktplats??

Aldrig hört talats om?

• Kristin24

Aldrig hört, vad är det?

Go och glad Kexchoklad
  • helge74

har aldrig hört talats om det, vad innebär det? Nåt spec i din kommun?

• Frecklebex

är det samma sak som stimulansplats? isåfall är det så att när föräldrarna inte pluggar/jobbar, så får barnet vara på förskolan 15timmar om veckan ... om jag minns rätt.

• Frecklebex

är det samma sak som stimulansplats? isåfall är det så att när föräldrarna inte pluggar/jobbar, så får barnet vara på förskolan 15timmar om veckan ... om jag minns rätt.

• Dimisi

Det är tydligen nytt. Jag är den första på vår förskola som väljer det.

Det är när man väljer att inte ha barnet på förskolan under en period, men man behåller ändå platsen. Man besöker förskolan 1-2 gånger i veckan tillsammans med sitt barn och stannar bara några timmar. Det är gratis.

Jag tänkte att på sommaren hittar man ändå på så mycket annat med barnen, så då behövs inte förskolan på samma sätt. Samtidigt sparar man ju lite pengar. Vår son ska alltså inte gå på förskolan från och med maj. Han börjar igen i september. Möjligen får han börja redan i augusti. Vi har inte bestämt det än.

Svar på tråden Kontaktplats på förskolan