• Cin77

MYROR! Vad gör man??

Vi har precis köpt hus och upptäckt att vi har fått myror i hela köket! Vad gör man?? Jag har små hundar också så jag kan inte använda något starkt medel. Någon som har några tips?? Tack på förhand!

• Svar på tråden MYROR! Vad gör man??
  • La Lola

Testa med myrdosor!

//Gordon Ramsay är min idol
  • Vannis

Myrdosor hade vi och då ställde vi dom på köksbänkarna så inte djuren/barnen kom åt dom. Vi hällde även lite saft en bit från tomtgränsen som dom drogs till.

Morsan ska börja jobba!
  • Miss Skellington

Vi köpte en liten dosa på Plantagen som vi la under soffan i vardagsrummet (har också två små hundar). Det tog två-tre dagar så var myrorna borta. I dosan finns honung och något gift som myrorna tar med sig tillbaka till stacken. Men du får försöka hålla hundarna från köket eller lägga dosan så de inte kommer åt den.

• Miss Skellington

...är visst lite långsam så här på söndagsmorgonen

• cissi24

Vi testade myrdosor och allt men inget hjälpte, fick till slut ringa antisimex och det gjorde susen.

• Enya73

Strö kanel längst "ingångarna". Det verkar de inte tycka om. Det gjorde en på jobbet hos oss och funkade kanon! Värt att prova i alla fall och absolut inte skadligt på nåt sätt.

• Silence is golden

Kokhet vatten hällde jag vid husgrunden.Där promenderade de små rackarna.har ej haft myror inne ännu.

Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
  • mormor carra

Håller med Enya om kanel.
    Jag har haft probblem utanför entren bland annat och har strött ut kanel vilket har visat sig vara ett effektivt sätt att bli av med dom på.

• annhan

KANEL!!!  Säger bara det!
    Vi hade stora problem förra våren då vi precis flyttat in. Hade tagit bort golvlister pga renovering, och då tog dom sig in.. Men ja - myror HATAR kanel! Dessutom är det inte giftigt heller, vilket passar bra när man har barn!

Hett tips!!!!!
    Vi har inte sett röken av myror sedan vi "kanelbombade" dom!

• ordning och oreda

Kanel fungerar här också! Och så är det ju ofarligt, och doftar nybakade kanelbullar!
    Myrorna avskydde det....

• Tigermamma

Vi hade också fullt med myror i köket när vi flyttade in i vårt hus, provade med alla möjliga medel inklusive myrdosor, men inget fungerade, tills vi slet bort plattorna utanför huset. Har inte sett en myra sen dess!

Svar på tråden MYROR! Vad gör man??