• Hemliga 72an

Fler som klipper barnen själv?

Jag klipper mina barn själv och än så länge har resultatet blivit bra trots olika frisyrer dom vill ha. Fler som gör det själv istället för att betala för det?

• Svar på tråden Fler som klipper barnen själv?
  • ucka

Mina barn har en faster som fixar skönt, tycker jag, för jag är lite harig

• Flippen

Ja!
    Vår 3-åriga flicka har så tunt och fint hår så det räcker typ med 3 klipp.
    Men det håller på att bli tjockare så snart kommer jag nog att låta en frisör att klippa det istället.

• Hemliga 72an

Vi klipper oss allihop nästan. Jag klipper barnen och mor klipper mig. Mor har tunt flyktigt hår så det ger jag mig inte på så hon får gå till frissan!

• Bei Bei

Min sambo (dotterns pappa) klipper henne. Hel lätt är det inte för hon har lockigt hår. Någon gång ibland går vi till frisör för att få en frisyr att klippa efter. Hon kommer säkert få men av det. Sned lugg har man ju förstått är livsfarligt Flört

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • cicci85

Japp, jag klipper själv, han är bara 2,5 år än så länge så det funkar att sätta honom framför en film med lite godis så är han stilla.
    Det är ju jättekul att klippa hår

• LuMa

Jupp, det gör jag.
    Både sonen på 4½ och dottern på 3.

• Hemliga 72an

Bei Bei skrev 2008-04-06 11:37:48 följande:

Min sambo (dotterns pappa) klipper henne. Hel lätt är det inte för hon har lockigt hår. Någon gång ibland går vi till frisör för att få en frisyr att klippa efter. Hon kommer säkert få men av det. Sned lugg har man ju förstått är livsfarligt
    hehe! Jo vet hur det är med lockigt hår. Lilltösen har det.
    Stackarn! Hon får kanske men för livet av detta då?
  • blommanigbg

Jag klipper min sons hår själv.. Han är 2 år och 4 mån.
    Brukar sätta mormor framför honom när jag klipper...

• Bei Bei

Ja gud ja! Syrran gnäller än idag över att mamma och pappa alltid klippte oss hemma

Linda med 5 skrev 2008-04-06 11:39:41 följande:
    Bei Bei skrev 2008-04-06 11:37:48 följande: hehe! Jo vet hur det är med lockigt hår. Lilltösen har det.Stackarn! Hon får kanske men för livet av detta då?
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • varfördåför

jajamen alla fyra (dvs trebarn o en man). nu har jag ju bara killar o de ska ju oftast bara snaggas, men ibland gör jag motivklippningar på femåringen, tex stjärnor och döskallar

När får vi en Gloria?
  • Snooze

Klipper kalrn och bägge pojkarna (snart den tredje också) men inte dottern. Hon har så otroligt långt och tjockt hår och det vågar jag mej inte på...

• Jess Gbg

Jag klipper hela släkten. Har lärt mig med åren...

Min stora tjej (3 år) bestämde sig för att klippa lugg själv. Det blev lite snett så mamma fixade till lite i efterhand

• FruSundahl

Ja sonen som är 4 år har aldrig varit hos frissan.
    Fixar mamma med maskinen Ska vara tuppkam eller helsnaggat och att då gå till frissan och betala känns meningslöst

Ritch ratch fillibombombom fillibombombom
  • Fillay

Jag klippar själv. Äldsta sonen på 4,5 år nekar att gå till frissan. Han har rätt långt hår, så det är inte lätt att övertala honom till att jag ska klippa honom heller.

• Ärtisen

Har inte vågat mej på o klippa min dotter än.. hon e snart 4månader bara o luggen petar redan i ögonen! Kan kanske inte gå till frisören när hon e så liten så jag får nog ta till saxen snart.. =S

Svar på tråden Fler som klipper barnen själv?