• Anonym (hängbuk)

Hängig mage efter graviditet!

Min mage har, efter två täta graviditeter, tänjts ut och överbliven hud hänger. Jag har några kilon jag ska gå ner men jag tvivlar på att huden på magen kommer dra i hop sig själv. Funderar starkt på bukplastik men planerar ju framtida graviditeter.
    Så till min fråga:
    Finns det någon vars mage har rättat till sig, mha träning och bra mat givetvis, eller är bukplastik min ända utväg??

• Svar på tråden Hängig mage efter graviditet!
  • Anonym (hängbuk)

*puffar*

• Hemliga 72an

Efter att ha fött 5 barn så ser magen ut som på ett hängbuksvin! Inga glada besked här!

• Anonym (*)

Hur länge sedan är det sen din sista grav? Jag har 2 täta och nu de sista mån (dottern är 9 mån nu) har det hänt mycket.

• Anonym (hängbuk)

Ja minsta är ju bara 7 veckor! Men de månaderna mellan graviditeterna tyckte jag inte det hände så mycket.
    Undrar om verkligen huden har den möjligheten att dra ihop sig så myckiet??

• Anonym

Konstigt nog upplevde jag det som att min hud på magen återhämtade sig bättre efter andra barnet än första. Gcik iofs inte upp lika mycket andra gången,,,,men hade ju bristningar osv kvar såklart....men direkt efter förlossningen märktes skilnad o sen blev den bara bättre o bättre, kändes i princip "normal" efter några månader. Har två år mellan barnen, och var definitivt inte fysiskt återhämtad mellan graviditeterna ( i alla fall inte vad gäller huden). Nu ska jag snart föda tredje och jag befarar att jag verkligen komemr se ut som ett hängbuksvin efter den här graviditeten....men samtidigt skiter jag i vilket....är ju ju fantastiskt om man har lyckats få tre friska barn trots allt!

• Anonym (hängbuk)

Gick oxå upp mycket mer med första än med andra, så det kanske finns hopp ändå??
    Önskar verkligen att jag kunde tänka lika positivt som du, kanske snarare behöver psykolog hjälp än plastikkirurgi??

• Lilla Trule

Hej,
    Har märkt att det är skillnad ifall man fött normalt eller snittats - i alla fall har det varit så för mig!
    Mina två första är födda vaginalt, och då har magen blivit som förut efter graviditeterna. Kommer inte ihåg ur länge det tog, men jag behövde inte ens anstränga mig... Nr tre är jag snittad med, och då var det lite mer jobb med att få tillbaka magmuskulaturen och slippa "överhäng" vid troskanten, men det gick! Har sedan fått ytterligare tre barn, och nr fyra och fem är födda vaginalt, och då återhämtade sig magen hyffsat av sig själv. Men nu efter nr sex, som jag är snittad med, verkar det som om magen aldrig mer blir sig lik.... Lider dock inte av det:)

• SofiaD

Säger lite som Lilla Trule! Efter mina båda första vag förlossningar blev magen sig rätt så lik efter några månader. Med tredje barnen snittades jag och har nu fått sån snyggt häng över snittet. Jag dras med en 10 kg övervikt, så jag hoppas det blir bättre nu när jag får bort de kilona och börjat träna. Det stör mej enbart av den anledningen att byxorna inte sitter snyggt längre, när de kasar ner under magen . Annars kan jag ta att kroppen förändras efter grav!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Anonym (hängbuk)

Hmmm, är ju snittad med båda två!
    Ska oxå gå ner ca 10kg så vi får hoppas på bättring med tiden då!

• Anonym (*)

oxå snittad m båda, 15 mån mellan, men ge det lite tid. Det tar tid för skinnet att dra ihop sig. Trodde verkligen inte att det skulle bli bättre, men sen kring 6-7 månader så började det se bättre ut och nu är lillan som sagt 9 månader. Jag hoppas på att det sista lösa ska ordna sig innan året

• Anonym

Efter fjärde barnet (och tredje snittet) så blev min mage som en påse. Väntar nu nr.sex, men efter denna bäbi ska jag inte föda mer barn. Så jag ska helt klart ta till kniven för att få bort det värsta hänget ja även brösten som e stora å långa.

• Anonym (....)

Tar ungefär 1 år innan kroppen återhämtat sig efter en graviditet. Så håll hoppet uppe, har ju inte gått lång tid

• Anonym

Har det nagot med hur tranad man ar innan graviditeten hur magen blir efterat?

• Anonym

det enda jag vet, när det gäller hur tränad man är osv, är ju att huden fäster i musklerna, så ju mer du tränar desto mer sånt där "klister" bildas mellan musklerna o huden, så det är klart att det bör hjälpa.

• Anonym (*)

Litet OBS på sin plats.
    Man ska inte träna alls innan magmusklerna gått ihopa. Gör man det kan man skada musklerna och då kommer det alltid att glipa. Upp till ett år finns det fortfarande chans att musklerna går ihopa.

• sandbacken

min mage är stor än och det är snart 2 år sedan, inte kul. Jag hade så stor mage att alla trodde jag skulle föda i sjätte månaden, eller att jag skulle få tvillingar. Jag väger nu som innan jag blev gravid men magen försvinner inte, den är för uttänjd, hemskt. Man vill inte visa sig i bikini.

• Anonym

Anonym (*) Nej jag menar inte att man ska träna så fort efter graviditeten, absolut inte, men NÄR det väl är dags att börja så ger det oftast resultat även om man aldrig blir som förut.

• Anonym

I mina papper från bb står att man får börja träna efter 8-12 veckor efter förlossningen.

Svar på tråden Hängig mage efter graviditet!