• Vilsen o panikslagen

    Vill INTE ha barn/Vill HA barn??

    Jag och en tjej var tillsammans/sambo i 3 år, gjorde slut för ett år sen, och jag flyttade då hem till uppsala och hon bodde kvar i gbg men vi har fortsatt att ha någon slags relation så man kan väl säga att det är 4 år.

    På en underbar resa i feb blev hon nu gravid trots att hon äter p-piller men pga av kräkning och medecin som slog ut p-pillerna blev hon med barn ändå.

    Min känsla är panik, mitt liv är förstört, jag vill inte ha barn, hon känner att hon vill och klarar inte av en abort till, vi gjorde en för 3 år sedan och det tog henne mkt hårt,det hela utvecklade en djup deppression.
    Vi har hela tiden sagt att om vi blir gravida igen ska vi göra abort så nu känner jag mig sviken och lurad.

    Hon vill inte ha nån kontakt om hon gör abort för jag skulle påminna för mkt om hela situationen, jag har hela tiden sagt att jag inte vill ha nån kontakt med henne och barnet om non väljer att behålla det men börjar väl tänka om, skulle jag bestämma mig för att va en del av barnet vill jag inte ha nån kontakt med henne mer än nödvändigt men då tycker hon att det känns förskräckligt eftersom vi länge haft en väldigt djup och kärleksfull relation, hon vill dock inte va tillsammans men kunna umgås och fira ex födelsedag, jul tillsammans.
    Men jag känner att hon har tagit all makt ifrån mig genom att bestämma över mitt huvud och mot min vilja plus att jag inte kan lita på henne efter att hon vill bryta vår överenskommelse om abort.

    Vad skulle ni göra, hjälp mig att komma fram till bästa lösningen...

  • Svar på tråden Vill INTE ha barn/Vill HA barn??
  • Gnagarn

    Som du skriver ovan så har kvinnan all makt om de skall behålla ett foster eller ej. Thats life och så kommer det förbli. Bara att införlika sig med tanken annars kommer du stånga dig blodig till ingen nytta.

    Sen får man ju hoppas att fäder/blivande fäder gjort kvinnor på smällen som har sitt förnuft i behåll och för en vettig dialog med han som är far till barnet.

    Nån tips på lösning finns inte. Hon bestämmer, punkt slut! Sen är det bara att gilla läget helt enkelt.

    Tråkig situation dock och jag lider med dig. Hoppas ni kommer överrens hur hon än väljer att göra.

  • Oväntad Efterlängtad

    Det är långt ifrån en drömsits du hamnat i! Om det slutar med att ni behåller barnet så hoppas jag att du lyckas ha en bra relation med ditt barn. Oavsett om mamman sviker dig igen.

    Eftersom mamman har sista ordet skulle jag i alla fall försöka resonera med henne om jag var väldigt starkt emot vad hon ville göra. Men om barnet kommer till världen skulle jag försöka bortse från hur fel jag tycker att hon gjort och se till att i alla fall mitt barn fick en bra uppväxt och en bra relation till mig. Jag vet inte om jag skulle lyckas men jag skulle i alla fall göra vad jag kan!

    Lycka till och gör allt för att bli en bra far, om ni nu inte gör abort!

  • heckles

    Jag förstår inte er inställning "Om vi blir med barn så gör vi abort".. P.g.a den kommentaren så låter hela pillergrejen som en vit lögn från henne (eller dig?).. Hon är med barn nu och vill behålla, så ledsen att behöva säga det men.... Du gjorde henne med barn, ta ditt ansvar.. Ett barn förtjänar både en mamma och pappa även om de båda parterna inte är med på det..

  • Knuthson

    Du har faktiskt rätt i det att hon har all makt tyvärr, hon kan bara lyssna på vad du tycker sen bestämmer hon allt själv, man ska ju alltid tänka på att hon kan bli gravid oavsett om hon äter piller eller inte, men ta det lugnt, att ha ett barn är en skön känsla, själv ska jag bli pappa i sep/okt och det känns underbart bra faktiskt.... men men lycka till med erat val ni kommer säkert fram till något bra skulle jag tror, o förhoppningsvis så kanske hon lyssnar på dina ord oxå... ha det...

  • Rooney84

    Jag förstår inte riktigt varför ditt liv skulle vara slut bara för att hon har blivit gravid. Det finns många föräldrar idag som inte är ihop. Jag känner dock igen panikkänslan..jag hade bara varit tillsammans med min tjej i ca 1 månad när vi fick reda på att hon var gravid. Alla människor bestämmer själva över sitt eget liv så säg åt ditt ex vad du vill och om hon väljer att behålla barnet så är det bara o bita ihop för det verkar trots allt inte som om hon kräver något av dig

Svar på tråden Vill INTE ha barn/Vill HA barn??