• Göteborgstjej

Norr eller söder om Lökken?

Som sagt vi ska åka dit i sommar och vet inte om vi ska hyra stuga strax norr eller strax söder om Lökken? Har du varit där? Åsikter mottages oerhört gärna!

Vi som åker är i blandad ålder från 1-2 månad upp till ca 70år...

• Svar på tråden Norr eller söder om Lökken?
  • Göteborgstjej

Ingen som har varit i området runt Lökken?

• Fru Fröken

Jag har varit där men mest norr om Lökken. Där finns det fina byar, kan t.ex. rekommendera Lönstrup och dess omgivningar. Sen är det ju inte långt att ta bilen att se andra delar av Jylland också (om vädret inte tillåter bad nån dag).

• isisisis

Jag tycker stranden är betydligt finare på "insidan" och uppe i Skagen än vid Lökken.

Det är ju Atlanten och Nordsjön rakt ut från Lökken.

Det är vildare.Den ser lite läskig och brutal ut jämfört med Skagen strand.

Men det kvittar nog om det är ovanför eller nedanför Lökken.

• Göteborgstjej

Våra funderingar går mot antingen Grönhöj Strand eller Lyngby Strand. Den ena är ju ett par kilometer norr och den ena ett par kilometer söder om Lökken Strand. Men det kanske kvittar?

• Fru Fröken

Vi campade på Lyngby strand för några år sen, det var jättemysigt där. Men jag tror, som du skrev, att det inte spelar så stor roll vilken sida om Lökken ni väljer, det blir säkert bra hur som helst. Kolla gärna upp i förväg aktiviteter att göra om det är dåligt väder. Första gången vi var där var det underbart väder hela veckan, andra gången var det mest regn, då var besvikelsen stor...

Svar på tråden Norr eller söder om Lökken?