• limaluma

Nån som har skrivit till/varit i kontakt med Solbrith Rönnqvist (Saidas dotter) ?

Hon är ju med i aftonbladet varje Söndag och svara på frågor om borttappade saker och sånt. Ja hittade hennes hemsida och där står det att man kan skriva ett brev till henne om man vill veta nåt.

Är det nån som gjort det? Vet ni om hon svarar på alla brev hon får? Och om det kostar nåt?

Jag har ringt flera ggr för att fråga henne om det, men har ej fått svar tyvärr, så jag tänkte om det var nån här som redan visste?

• Svar på tråden Nån som har skrivit till/varit i kontakt med Solbrith Rönnqvist (Saidas dotter) ?
  • Limba

Jag ringde till henne för några år sedan. Ville höra lite allmänt om mitt liv. Hon bad mig att skriva ett brev med min fråga sedan skulle hon göra ett kostnadsförslag efter att ha läst det och skicka ett svar till mig. Fick svar och då ville hon ha ca 500 kronor för att besvara min frågeställning. Jag tyckte inte det var dyrt men det blev ändå aldrig av att jag skickade tillbaka min fråga. Det handlade ej om något borttappat.

• limaluma

Okej?

Alltså man skickar frågan..och så skickar hon tillbaka den med ett kostnadsförslag...och så får man skicka tilbaka frågan till henne igen om man går med på det?

Har jag förstått rätt då?

Verkar lite rörigt, men jag vill ju verkligen veta några saker ang. mitt liv

Tog det lång tid innan du fick tillbaka ett svar med kostnadsförslag?

Tack för att du svarade mig förresten

• Limba

Precis så gick det till, visst lite rörigt men det gick bra. Jag tror jag fick svar inom några dagar en vecka så det gick fort.

Jag hittade henne på Eniro, så jag ringde upp och då talade hon om hur jag skulle göra.

Såklart man svarar om man kan svara=)

• limaluma

Okej, jag har ingt henne flera ggr, men har inte lyckats få tag på henne.
    Men då ska jag skriva ett brev och skicka det, får se hur det går

• Limba

Gör så. Lycka till. Skriv gärna här igen om du vill om vad du tycker om hennes svar och hur det stämmer. Spännande att få veta.

• svensdotter

vad har hon för hem sida

• limaluma

Hennes hemsida är http://www.giftedones.net/solbrith.htm

Ja jag ska skriva här och berätta hur det gick! Ska försöka skicka brevet idag.

Funderar på att skicka med en 500-lapp på en gång, så får hon säga till om det kostar mer så kompletterar jag isåfall. Men om det skulle kosta 500 kr för mig, så har jag ju kanske sparat lite tid då tänkte jag
    Å så ska jag skicka med ett frankerat svarskuvert. Bäst att vara på den säkra sidan

Jo, en sak till ! Ska man ta med personnummer på sig själv och de personer man frågar om? Behöver hon det? (det är just såna här saker man vill fråga innan man skickar brevet...men jag ringde igen nu på morgon, och fick inget svar då heller...)

• Limba

Jag skickade med personnummer men kommer inte ihåg ifall hon sa att jag skulle göra det.

• R Franklin

Med ett personnummer behöver man knappast vara medial för att ta reda på nästan allt om personen i fråga...

Svar på tråden Nån som har skrivit till/varit i kontakt med Solbrith Rönnqvist (Saidas dotter) ?