• busfamiljen

Kommer min hud hänga, vara slapp och överflödig?

Jag träffade idag en tjej som gått ner 22kg. Hon visade hur det hängde på armar, ben och magen. Jag blev lite rädd. Jag ska gå ner 17-18kg. Jag är 1,72 och väger 77. Jag ska gå ner till 60-59 där jag låg tidigare.

Nu vet jag knappt ens om jag vågar gå ner! Tänk om jag också kommer ha en hängande hud som är överflödig och inte ligger stramt över kroppen. Hjälp. Ni som har något att säga.
    Jag är jätte tacksam för svar oavsett beskedet!!

• Svar på tråden Kommer min hud hänga, vara slapp och överflödig?
  • Mysflint

Individuellt, ingen kan berätta hur du kommer se ut.

• Punchantini

Jag har gått ner 30 kg och huden är allt annat än fin... Men det är långt mycket bättre än att vara fet iallafall.

17-18 kg.. Tänk på att inte gå ner det för snabbt så ska det inte vara några problem.

• Solsken i blick

Jag gick ner 17 kilo för några år sedan och fick ingen sladdrig hud. Kanske beror på hur snabbt man går ner i vikt och hur gammal man är?? Jag var runt 22-23 när jag gick ner och det var under ett par månader i alla fall. Lycka till!

• Mysflint

Jag gick ner 14 kg som tonåring och fick slapp mage, där satt det mesta av kilona.

• Drömmerdrömmar

Man måste ju i alla fall träna mycket för att huden ska bli "späntstigare", ju tjockare" man är desto svårare är det ju att få spänstig hud, alltså dröjer längre tid. Men alltså om man väger låt säga t.ex. 140 osv som vissa och sen går ner massor då opererar man ju oftast bort det överflödiga skinnet. 77 kg låter inte såå mycket i mina öron så jag tror ju inte att det kommer vara så svårt för dig, men man får träna hårt. hur mycket hade den här andra tjejen du pratar om vägt då? var hon jättestor eller?

Min bror vägde 111 kg, var riktigt tjock alltså och ja noll kondition osv, men han började gå ut o gå (först korta streckor såklart) sen mer o mer o mer, och som lägst vägde han 72 kg, och då var han "normalbyggd/smal", men han ville bygga muskler, så han tränar ju stenhårt och går ut o går (dock väldigt långt) han lever verkligen för det där nu, så nu är jag ju muskelbyggd och man ser inte ens att det är han när man tittar på kort.

LYCKA TILL :)

• JanHelge

Ju äldre man är desto mer slapp hud, men det är generellt. Det finns alltid undantag.

• Solsken i blick

Kom på att när jag gick ner i vikt så tränade jag ganska mycket. Kanske därför min hud inte blev så slapp...

• mooogn

Som tidigare skribenter nämnt så måste du träna för att huden också ska minska. Har också gått ner ganska många kilon en gång i tiden (tyvärr gick jag visst upp dem igen...) och hade ingen "slapp" hud då jag även tränade samtidigt

• Mysflint

Träning har ingenting med hudens elasticitet att göra. Men träna är såklart alltid bra ändå.

• Drömmerdrömmar
    Mysflint skrev 2008-04-06 15:24:55 följande:
    Träning har ingenting med hudens elasticitet att göra. Men träna är såklart alltid bra ändå.
    Jodu, man blir bra mycket fastare i kroppen av att träna!
Svar på tråden Kommer min hud hänga, vara slapp och överflödig?