• sångfågeln77

Hjälp med inspiration till brunt tegelhus

Har sökt och sökt inspiration för att veta hur vi ska "hotta" upp vårt bruna tegelhus. Tidigare hade vi tänkt måla det vitt men har nu fått veta att det är lätt för färgen att flagna vilket inte känns så kul. Så nu behöver jag lite ideér på vad vi kan göra med vårat hus, med andra ord ett hus med brunt tegel, utan att måla det vitt

• Svar på tråden Hjälp med inspiration till brunt tegelhus
  • sångfågeln77

Tyvärr är det inget alternativ för oss då vi ska ta bort sådana Inte så jättemycket för växter, mest buxbom i kruka och stenar Tack ändå så mycket! Kram

• Liten skrutt

Jag och sambon letar hus och har också funderat på hur vi skulle göra om vi "blir med" ett brunt tegelhus *ler*. Går det att ändra färg på gavlar, fönsterkarmar och ytterdörr? Kanske svårt att hitta en färg som går ihop med brunt i och för sig. Om man gör fint i trädgården, kanske lägger ny marksten på gångar, anlägger någon "avskalad och modern" rabatt, modern ytterbelysning vid ingången m.m. Sådana småsaker tycker jag gör att huset känns mer uppdaterat. Men detta är ju mina funderingar. Kanske inte passar er alls Det viktigast är ju att huset är bra planerat inomhus och där kan man ju göra det så ljust och modernt man vill. Lycka till

• Teschty

Om du använder rätt färg så funkar det. Om jag minns rätt så heter det silikatfärg, jag målade mitt dåvarande hus i det för ca 5 år sen, det ser lika fint ut fortfarande... Plus att mina föräldrar blev inspirerade och målade sitt med samma färg och det e oxå fortfarande som nytt...

Måla på du bara...

Alvin mammas hjärta
Svar på tråden Hjälp med inspiration till brunt tegelhus