Arg!
För 8år sedan träffade jag en man som jag gifte med mig, köpte hus och skaffade barn med, allt inom loppet av 9 månader. Vi hade en väldigt jobbig skillsmässa för...5år sedan.
Jag träffade sedan en kvinna och blev kär! Head over heels, aldrig känt så tidigare i mitt liv. Helt underbart. Började då se att jag nog alltid gillat kvinnor och började datea kvinnor, hänga med flator och helt enkelt utforska om jag verkligen är lesbisk. JA det är jag=)
För 3år sedan träffade jag Henne med stort H. Alla som har datat någon och själv har barn vet vilka svårigheter det kan bli, precis som med vilka två människor som helst blev det svartsjuka i början för barnet.
Jag satt aldrig ner och berättade för barnet att mamma är lesbisk men jag berättade att vi var kära och vi var tillsamans. Jag och barnets far har inte pratat med varandra utom när det gäller barnet, jag har vet om alla flickvänner han presenterat vår son för eftersom barnet berättar.
Vi har bott tillsammans i över ett år.
Nu har barnets far fått ett nytt barn för 1-2 månader sen och då har hans flickvän börjat smsa mi. Barnets far gör upp planer med mig och vår son och har det inte förankrat hos henne. Hon blir förbannad, smsar mig och kräver att jag ska styra upp allt. I och med deras dotters födelse erbjöd jag att vår son skulle vara kvar hos mig så han kunde var på BB, det ville han inte. Då får jag sms från henne och hon behöver honom och kan jag ta vår son, vilket jag gör. Jag har skickat sammanlagt tre sms till henne där jag i samtliga undanbett mig att hon kontaktar mig efterson jag har inte lust att sitta imellan när dom inte kan kommunicera. Igår skickade hon arga sms och kräver att jag tar barnet till doktorn för han är sjuk, vilket han inte är. Hon bestämmer nya regler och kräver att jag ska följa dom. För en vecka sedan låste hon min son och hans far ute för hon var arg att han prioriterar vår son- enligt pappan-.
Jag kände mig kränkt över det hon skrev och skickade tillbaka, att det kanske var pga att hon låst dom ute. och avslutar igen med att jag inte vill att hon kontaktar mig utan att det ska gå genom barnets far.
Jag tror jag får 8 sms där hon talar om för mig att jag är knäpp, att vår son inte är normal, att jag har brutit mot diverse lagar, att jag är dålig i sängen, att min son kommer hata mig för jag har gjort det ena och det andra.
Sen skickar hon. Det heter en mamma och en pappa, inte en mamma och en mamma. Att jag borde förstå att det är de som gör att min son mår dålig och att man inte ska ta med sina barn i sina sexuella relationer.
Jag var så arg att jag knappt kunde prata, jag ville ringa henne och skrika hur fel hon har i ALLT men jag sansade mig och bytte helt enkelt mobilnummer.
Min son är trygg med mig och min flickvän, han har till och med sagt helt spontant att han älskar henne. Är lika kramig och gosig med oss bägge.
Han har ett tryggt hem med två lesbiska kvinnor som bryr sig om honom. Man tar inte med sig sina barn i sina sexuella relationer men i sina kärleks relationer och han ser varje dag hur kära vi är i varandra och hur mycket vi älskar honom.
Människor är så väldigt, väldigt små ibland!!