• Gigi

Niferex och huvudvärk?

Hej,

Undrar bara om det är någon som har känt ett samband mellan huvudvärk och järntabletter? Jag har haft kraftig huvudvärk i två dagar nu vilket nu för tiden är ovanligt för mig. Har bara haft huvudvärk en dag hittills under graviditeten. Jag är i slutet på vecka 21.

• Svar på tråden Niferex och huvudvärk?
  • Helene1

min kraftiga huvudvärk släppte när ja började med niferex....så testa ett tag till,släpper den inte rådgör me din bm,lycka till!!

• Ambrosia

Det är vanligt att ha gravrelaterad huvudvärk.
    Men all huvudvärk skall berättas för barnmorska,det kan vara annat som ligger bakom huvudvärken och den skall alltid utredas.

• Helene1

lite trög,hellre det än huvudvärk!!

• izabelle32

Jag kunde inte äta Niferex som jag blev ordinerad, för att det var omöjligt att gå på toa sedan. Jag skippade tabletterna och åt massvis med gröna grönsaker och leverpastej till sammans med c-vitamin så det togs upp bättre och mitt järnvärde har varit toppen efter det beslutet. (läs gärna min dagbok där jag tar upp just det) Lycka till!

• Gigi

Jag måste hålla med dig Helena1. Hellre trög i magen än huvudvärk! Tidigare har jag fått diagnosen migrän men den här känns inte som migrän.

Magen är igång. Har faktiskt inte (peppar peppar, ta i trä...) haft problem med magen under graviditeten. Förutom lite svullnader, rapande och allt det tråkiga som kanske hör till.

Tack för alla svar!

Svar på tråden Niferex och huvudvärk?