Bostadsområden i Östersund
Någon som bor i Östersund eller känner till stan bra? Vilka bostadsområden finns runt centrala stan och hur är dom? Vad bor det för slags folk där och vad är det för slags hus?
Någon som bor i Östersund eller känner till stan bra? Vilka bostadsområden finns runt centrala stan och hur är dom? Vad bor det för slags folk där och vad är det för slags hus?
Bor själv i Östersund. Hur centralt vill du bo och är det då i hus, radhus, bostadsrätt eller hyresrätt?
Först har vi tänkt oss en hyresrätt eller bostadsrätt, sen har vi tänkt leta hus när vi vet mer om staden.
Vi vill bo centralt, gång/cykelavstånd till city.
Jag bor på Körfältet, ca 2-3 km från centrum något. Bor på "hyrsidan" (finns en sida med bostadrätter också).
Det är fyrkantiga bruna, rätt tråkiga hus. Men det duger.
Det är en väldig blandning av folk, både yngre, äldre och barnfamiljer.
Just vår gård är ganska lugn, men det har dock varit lite busliv på andra gårdar vissa nätter, men så är det väl i alla områden iofs..
Tänk dock på att det kan vara otroligt svårt att få tag på en hyresrätt i centrala Östersund!
Gå in på Östersundsbostäders hemsida så kan du se olika områden och vilka lägenheter som finns lediga. Gör en anmälan direkt på att ni söker lägenhet eftersom det är bostadsbrist i Östersund.
www.ostersundsbostader.se/
Körfältet är gång och cykelavstånd men kanske lite dåligt rykte.
Ser att det finns femmor lediga i Torvalla, vad är det för slags område? Ser på kartan att det inte ligger precis centralt, men okej att börja med. Vad för folk bor där? Hur är förskolor och skolor?
Bor själv på Körfältet i bostadsrätt som vi nu ska sälja för vi har köpt hus i Odensala.
Vi trivs jätte bra på Körfältet. Är stora rymliga lägenheter med bra planlösning. Tar ca15min att gå ner på stan. Åt andra hållet ligger Lillänge med coop forum,rusta,systembolaget,apoteket,djuraffär,flugger färg, el giganten,onoff och det tar ca 10-15min att gå dit också. Vi bor på utkanten närmast stan hållet. Har man barn tycker jag det är trevligare att bo här än centrala stan. Här finns mkt grön område, nära till dagis.
Vill ni ha hus tycker jag Odensala är mysigt. Mest radhus där. Lite längre in till stan, kanske ca30-40min gångavstånd. Bra bussförbindelser.
O jag har bott i Torvalla o trivdes jättebra!
De som har mest fördomar om bostadsområden är ofta de som aldrig bott där.