• singgoalla25

Är CLINIQUE för känslig hud??

Jag gick in till en parfymaffär o sa att jag har så känslig hud i ansiktet (ögonen svullnar om jag använder nått med parfym i) då sa hon att Clinique är jättebra då eftersom dom är parfymfria, kanon bra, köpte ansikttsrengöring för 400 kr (en för ögonen o en för ansiktet)

Dagen därpå hade jag utslag och mina ögon va svullna!! grr

Inte får man väl klaga heller o få pengarna tillbaka?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-06 20:18
    jag köpte:
    Naturally Gentle Eye Makeup Remover
    och
    wash-away gel cleanser gel

• Svar på tråden Är CLINIQUE för känslig hud??
  • Davidoff1975

Det borde du få göra om du har kvittot kvar tycker jag. Dom rekomenderade det ju eftersom du har känslig hud

• Familytime

Clinique är samma som Estée Lauder, fast ett billigare märke. Bara så ni vet. Kan ju vara värt att tänka på...

• Lilla Z

Clinique är ett kemiskt märke. Om man är känslig för blommor, örter mm så är det ett märke som skulle kunna passa. Men om du är känslig i huden och inte tål parfym så skulle jag rekomendera Dermalogica. Gå till en hudterapeut så får du bra hjälp.

• Linny

Nja... Vissa saker...

Naturally gentle eye makeup remover är grymt mild tycker jag. Den är den enda jag kan använda som inte svider. Deras toner (ansiktsvatten) är däremot hemsk!!! Luktar aceton och fräter ju bort huden. Usch vad den svider. KAN inte vara bra för huden!

Förutom ovanstående remover så älskar jag deras All about eyes ögonkräm, deras Foaming mousse cleanser och poreminimizer. Som ansiktskräm har de dock inget som duger till mig utan där använder jag Dermalogica!

• singgoalla25
    Linny skrev 2008-04-06 20:36:50 följande:
    Nja... Vissa saker...Naturally gentle eye makeup remover är grymt mild tycker jag. Den är den enda jag kan använda som inte svider. Deras toner (ansiktsvatten) är däremot hemsk!!! Luktar aceton och fräter ju bort huden. Usch vad den svider. KAN inte vara bra för huden!Förutom ovanstående remover så älskar jag deras All about eyes ögonkräm, deras Foaming mousse cleanser och poreminimizer. Som ansiktskräm har de dock inget som duger till mig utan där använder jag Dermalogica!
    Den luktar ju jättestarkt fast det inte är parfym i den
  • Linny
    singgoalla25 skrev 2008-04-06 20:41:24 följande:
    Den luktar ju jättestarkt fast det inte är parfym i den
    tuben med natural gentle eyemakeup remover? Tycker den är nästan luktlös..
  • singgoalla25
    Linny skrev 2008-04-06 20:47:58 följande:
    tuben med natural gentle eyemakeup remover? Tycker den är nästan luktlös..
    jag tycker den luktar starkt, typ nån blomma va det samma vi har då? blå/grön tub.
  • Perfie

Linny, det finns olika ansiktsvatten de har tre olika serier. En för mycket känslig hy,utan alkohol, en för torr hy med lite alkohol och en för fet och oren hy med alkohol.
    Jag har själv mycket känslig hy och använder den första för det mesta, men ibland vill jag ha en riktig genomkörare och tar den andra.Bomulls padsen blir verkligen skitiga...

• Lilla Z

Varför anv produkter med alkhol i....torkar ut, torkar ut....

• SE10

Brittiska Elemis har en del riktigt bra och milda produkter.

Aveda är också milt och naturligt.

Fråga efter testers och prova lite olika märken innan du bestämmer dig. Dessa produkter kostar ju en del så, det är bra att testa innan så man får nåt man är nöjd med.

Dermalogica har jag annars hört mycket bra om, men ej testat själv.

Svar på tråden Är CLINIQUE för känslig hud??