• sarik

ofta näsblod 5-år

sonen har näsblod nästan varje dag. Inte så det rinner, men det är blodigt i näsan.. Vad kan man göra åt det? Någon som har varit med om samma sak?

• Svar på tråden ofta näsblod 5-år
  • anko78

Min son blöder näsblod jätte ofta, kan sitta stilla å tex äta å helt plötsligt utan att ha rört näsan så får han näsblod. Läkaren sa att det troligtvis e att blodkärlen e så ytliga på honom. Så han ska få komma på koll och då ska dom ev. bränna blodkärlen som orsakar detta.

• sarik

Jag kanske ska prata med vårdcentralen... Det är så tråkigt. Barnen på dagis kallar honom för blodnäsa... Han blir ledsen. Det är klart det ser lite otäckt ut för de andra barnen.

• Tina83

min kille på 5,5 blöder också näsblod ofta. "skönt" att höra att det finns fler.

• sarik

Vi har ringt vårdcentralen och fått tid för honom. Ska se om det är nåt som behöver brännas... Inte kul om han blir retad av andra för det.

• anko78

Vad skönt att ni får komma dit. Nä man vet ju hur "elaka" barn kan vara utan att göra det med mening...så jag förstår att du tycker det e jobbigt att han retas för det. Hoppas allt löser sig nu då

Svar på tråden ofta näsblod 5-år