Vad gör man när ens liv känns helt meningslöst?
Vet inte om den här tråden passar under depression, men hittade inget annat ställe där den passar bättre.
Jag kan inte se någon som helst mening med mitt liv. Inte så att jag vill ta livet av mig, utan jag känner mig mest bara onödig. Jag har flyttat flera gånger med min sambo som fått jobb på nya orter i omgångar. Detta har gjort att jag tappat de kompisar jag haft, jag har telefonkontakt med några av dem max någon gång i månaden nu.
Jag jobbar, kommer hem och sitter framför tv:n eller datorn tills jag går och lägger mig. Jag tränar 3-4 gånger i veckan, det är allt som bryter av. Sambon jobbar oftast kväll och helg så vi ses inte särskilt ofta. När vi väl ses sitter vi framför tv:n, går på bio någon gång ibland, går ut och fikar några gånger per år, går ut och äter ca en gång varannan månad. Det är allt.
Det känns så meningslöst! Jag fyller ingen funktion, ingen föruom min släkt och sambo skulle sakna mig om jag dör. Jag lämnar inga avtryck och gör igenting av betydelse.
Kanske skulle jag kunna hitta nya kompisar, jag har försökt men inte lyckats riktigt på nya orten. Men ändå, jag vet inte om en kompis eller två skulle fylla mitt liv med någon vidare mening.
Någon som känner/har känt likadant, eller kanske någon som har någon idé om hur man får sitt liv att kännas värt något?